הרב ברכיהו מועמד לתפקיד רב המשטרה

רב היישוב טלמון וראש תכנית "מאמינים במשטרה" מועמד על פי הדיווחים לתפקיד רב המשטרה, תפקיד שאינו מאויש החל משנת 2012. הרב ברכיהו סרב להגיב

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 06/06/16 11:19 כט באייר התשעו

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מקדם בימים אלו מינויו של רב למשטרה. כשעל פי הדיווחים ב'וואלה' המועמד לתפקיד הוא הרב רמי ברכיהו רב היישוב טלמון וראש התכנית 'מאמינים במשטרה' שמגייסת ומשלבת דתיים לאומיים במשטרה. כרגע מחזיק הרב משה גפני בתפקיד רבה של המשטרה באופן זמני. המכרז על איתור מועמדים לתפקיד פורסם באתר המשטרה וב"הארץ", אולם הרב ברכיהו הוא מועמד יחיד לתפקיד.

הרב ברכיהו זוכה להערכה רבה במסדרונות המשטרה בשל הפעילות המוצלחת של 'מאמינים במשטרה' תכנית שזכתה לשבחים רבים על איכות המתגייסים שלה. הרב ברכיהו עומד בראש בית המדרש של התכנית ועוסק בנושאים הלכתיים שעולים במהלך שירות השוטרים וההתמודדויות שלהם עם האתגרים הדתיים שעומדים בפניהם. לפני כשנה וחצי עם פרסום הפרשיות על ניצבי המשטרה בהם הואשמו בכירים במשטרה במעשים שאינם ראויים אמר הרב ברכיהו בראיון ל'כיפה' "אנחנו חיים בתרבות מתירנית, באווירה תרבותית לא פשוטה מבחינה זו ואין ספק שגם הכוח שיש לקצין משטרה בדרגה גבוהה עלול להעביר כל אחד על דתו ועל דעתו".

הרב ברכיהו התייחס בראיון לתכנית שהוא עומד בראשותה: "אנחנו עוסקים בגיוס בוגרי ישיבות שהם גם בוגרי יחידות קרביות. אנו בוחרים את אלו עם הרקע תורני ומפעילים בית מדרש העוסק בשאלות ההלכתיות של המפגש של השוטר עם המציאות. אנו מאמינים שבית המדרש שלנו יכול לתת כלים וללוות שוטר שבא מעולם של תורה ועדינות לעבור את הניסיונות והאתגרים שעומדים בפניו הן מהבחינה ההלכתית והן במציאת פתרונות מעשיים כיצד להימנע ממצבים בעייתיים שיכולים להסתבך".

הוא סיפר גם על ההערכה במשטרה לתכנית: "זה משימה ואתגר רוחני ולאומי מהמדרגה הראשונה ואנו מקבלים תמיכה מפתיעה ומדהימה מהמערכת עצמה. משטרת ישראל מבקשת שנביא סוג מסוים של אנשים שישתלבו במערכת המשטרתית ולאור הפרשיות האחרונות גם מובן מדוע. זה אומר שלתורה ולבתי המדרש של הציונות הדתית יש מה להציע למדינה. יש מקום לתורה שלמדנו ועם ישראל מבקש לשמוע מה יש לנו להציע לו, לא רק בתחום התורה וההלכה. אני מאמין, שעם ישראל נחשף במפגש הישיר הזה עם בוגרי הציונות הדתית לאלטרנטיבה חיובית אל מול התרבות המערבית שאנו חיים בתוכה".

מהמשטרה נמסר ל'כיפה' בתגובה: "בימים אלה נערכת משטרת ישראל לבחירת רב ראשי, תפקיד שאינו מאויש משנת 2012. לצורך כך הוקמה וועדת איתור שתפקידה להמליץ למפכ"ל המשטרה על המועמדים המתאימים ביותר לכהן בתפקיד זה. ועדת האיתור רק החלה בתפקידה בימים אלה. בחירת המועמד המתאים תבוצע בשים לב לאתגרים העומדים במשטרת ישראל ובמסגרת הליך הבחירה הסדור שנקבע. למותר לציין כי לטענות שהועלו וללוחות הזמנים שפורסמו אין כל שחר. בגמר ההליך תפורסם הודעה בדבר בחירת הרב הראשי".

הרב ברכיהו סירב להגיב.