לראשונה "קבוצה" על שמה של נחמה ליבוביץ

שמה החדש של "קבוצת העולים" בתנועת עזרא הוא נח"לים על שמה של נחמה ליבוביץ. "הייתה פורצת דרך ראויה שתונצח ותלמד על ידי חניכי התנועה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/10/15 21:50 כג בתשרי התשעו

לראשונה "קבוצה" על שמה של נחמה ליבוביץ
פרטי, צילום: פרטי

לראשונה נקראה 'קבוצה' בתנועת הנוער עזרא על שמה של נחמה ליבוביץ. הערב הוכרז השם החדש 'נח"לים', על שמה של ליבוביץ, והוא יהיה השם החדש של קבוצת העולים.

בעזרא הסבירו כי "שם זה מנציח את המורה הדגולה נחמה ליבוביץ', יחד עם מפעלה הדגול ומאות תלמידיה. נחמה ליבוביץ', היתה פורצת דרך הן בדמותה ובאישיותה, והן ביכולתה הנדירה ללמד ולהאהיב את את התנ"ך על כל שדרות הציבור וגווניו”.

"כיוצאת גרמניה, נחמה ז"ל אף היתה קשורה לתנועה בשנותיה הראשונות. דמות רבת מופת זו המלמדת חדשנות יחד עם יראת שמיים ואמונה עמוקה, ראויה שתונצח ותלמד על ידי חניכי התנועה. משמעות המילה עצמה - נחלים, מבטאת את החיבור והחיוניות של המים החיים, הזורמים בשבילים רבים אל עבר הים הגדול".

במהלך התקופה האחרונה הועלו שמות ל'קבוצת העולים', המקביל לשבט מעפילים בבני עקיבא, החל משמות כדוגמת הרב קוק, וכלה בתלמידי חכמים ומשכילים מגרמניה.

לבסוף, הוחלט לראשונה בהיסטוריה של תנועות הנוער הדתיות, כי השבט יקרא על שם אישה - או נחמה ליבוביץ או זלדה המשוררת. השם החדש שיבחר יהיה או נח"לים, על שמה של מורת התנ"ך נחמה ליבוביץ, או כרמל על שמה של זלדה המשוררת. הערב נחשף כי לבסוף תיקרא הקבוצה נח"לים.