הקפות שניות: אלפים בעצרת הימין, בחומש ובמקום הפיגוע בירושלים

בעצרת הימין מול בית ראש הממשלה השתתפו אלפים בקריאה לנתניהו לפעול נגד הטרור, במקום הפיגוע בעיר העתיקה ובצומת בית פוריק, וכן בחומש, קיימו אלפים את ההקפות השניות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/10/15 09:03 כג בתשרי התשעו

הקפות שניות: אלפים בעצרת הימין, בחומש ובמקום הפיגוע בירושלים
דוברות, צילום: דוברות

אלפים השתתפו בהקפות שניות בעיר העתיקה, בעצרת ימין מול בית ראש הממשלה, בצומת בית פוריק, שם נרצחו הרב איתם ונעמה הנקין, וכן ביישוב חומש בצפון השומרון.

כ-15000 איש הגיעו הערב לעצרת מרכזית והקפות שניות מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים. יוסי דגן ראש מועצת שומרון פתח את נאומו בשתיקה רועמת של 44 שניות בדיוק כמו ראש הממשלה עצמו כאשר נאם באו"ם לפני מספר ימים.

"לפני כמה ימים, ביום חמישי בלילה, לצערי נאלצתי לראות מחזות אימים שראש מועצה במדינת ישראל לא אמוּר לראות בשום פנים ואופן. לכן מאז ההלוויה אני כאן, עם כיסא מפלסטיק ועם עוד מאות יהודים טובים מכל רחבי הארץ שמגיעים לכאן כדי לומר מילה אחת: די! די! אנחנו באנו לכאן, למי שנבחר על ידי העם גם על-ידינו, כי הוא האחראי. כל הדרישות שלנו הן בראש ובראשונה אליו, לרה"מ אישית", אמר דגן.

"אנחנו כאן בשביל מטרה אחת: כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. אנחנו כאן כדי לבנות את ארץ ישראל ביהודה, שומרון, ירושלים, בכל מקום. את ארץ ישראל, מכובדיי בממשלה, בונים במעשים, לא בדיבורים, במעשים. לצערי, על אף הדיבורים הגדולים אנחנו עומדים מוּל הקפאת בנייה ברברית וגזענית ליהודים בלבד, כשהיישוב היחיד שהממשלה הקימה בקדנציה הזו הוא רוואבי. אנחנו דורשים מראש הממשלה להקים יישובים חדשים ביהודה ושומרון. אנחנו דורשים ממנו להורות עכשיו, בישיבת הקבינט שמתכנס כרגע, להורות לי כראש מ.א. שומרון לבנות מחר בבוקר יישוב חדש בין איתמר לאלון מורה, איפה שנרצחו יהודים", הוסיף דגן.

במקביל, קיימו אלפים הקפות שניות ב'כיכר נחמיה' בעיר העתיקה, בו נרצחו הרב נחמיה לביא ואהרון בנט, ובצומת בית פוריק, בו נרצחו הרב איתם ונעמה הנקין.

צפו: הקפות בצומת בית פוריק:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/106201550755.mp4[/embed]

צפו: הקפות בעיר העתיקה

[embed]

]

כ-300 איש ובהם משפחות ממגורשי חומש ושאנור וכן בחורי ישיבות מכל רחבי הארץ, שהו בשמחת תורה בחורבות הישוב חומש בצפון השומרון. השהייה בחג בחומש ברוב עם היא המשך לנוכחות הקבועה של בחורי ישיבת חומש במקום.

למרות הגעת כוח צבאי למקום בסמוך לכניסת החג, השהייה במקום התקיימה כמתוכנן. המשתתפים דיווחו כי ריקודי ההקפות נמשכו זמן רב ובשמחה מיוחדת.

במטה חומש תחילה אומרים: "הטרור הערבי והתבטאויות אבו מאזן מוכיחות כי כל ויתור ישראלי מעניק רוח גבית לטרור. אנו קוראים לראש הממשלה לחזק ולבסס את השליטה בצפון השומרון ולאפשר לנו לחזור לחומש ושאנור".

נזכיר כי לאחרונה נפגשו משפחות מגורשי חומש ושאנור עם ראש הממשלה נתניהו, וזאת כחלק ממגמת הפעילות לחזרה לישובים. הפגישה נערכה על רקע עליית משפחות ותומכים רבים לשאנור בקיץ ושהייה במקום במשך שלושה ימים.

בבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב, שנמצא בלב מאבק, בעקבות כוונה להרסו, השתתף הרב הראשי יצחק יוסף בהקפות שניות. הרב חיזק את מתפללי בית הכנסת במאבקם למנוע את הריסת בית הכנסת.

בדבריו אמר הרב: ״המקום פה הוא מקום של תורה והוא שומר על גבעת זאב, אסור לאפשר את הריסת בית הכנסת חלילה״, הרב ציין בדבריו כי על פי ההלכה חל אזור מוחלט להרוס את בית הכנסת ולכן יש לפעול בכל הכח למנוע את ההריסה. מיד לאחר מכן כובד הרב בהקפה שישית הרומזת ליוסף.