כבר לא יריבים? בנט ופרס השיקו תכנית לשיפור לימודי המתמטיקה

שיתוף פעולה יוצא דופן בין הנשיא לשעבר שמעון פרס לשר החינוך נפתלי בנט. פרס יהיה פרוזנטור של המשרד בשאיפה להגדיל מספר הניגשים לחמש יחידות לימוד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/08/15 12:14 טו באלול התשעה

שיתוף פעולה יוצא דופן בין שר החינוך נפתלי בנט, הנחשב איש ימין, לבין איש השמאל המובהק, נשיא המדינה שמעון פרס, ביומרה לחזק את לימודי המתמטיקה בבתי הספר.

בנט השיק הבוקר את התכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה בבתי הספר יחד עם פרס וראשי חברות הייטק, כשהמטרה היא להכפיל את מספר התלמידים הניגשים לבגרות חמש יחידות לימוד בתוך ארבע שנים. הרצון הוא להגיע ל-18 אלף תלמידים בשנה שיעברו את הבגרות, כשעלות התכנית היא 75 מיליון ש"ח.

בעוד התכנית לשיפור לימודי המתמטיקה נחשבת שאפתנית ומקובלת, יש מי שלא אוהבים את שיתוף הפעולה בין פרס לבנט, מכיוון שהראשון הינו איש שמאל מובהק אשר אף טבע את המושג 'מזרח תיכון חדש', תוך שהוא מתעלם מאלפי הרוגים באינתיפאדות.

[embed]

]

בימים הקרובים יעלה משרד החינוך בקמפיין ארצי תחת הכותרת 'לתת חמש' שנועד לעודד תלמידים ללמוד מתמטיקה במסגרת חמש יחידות לימוד. הפרוזנטור יהיה נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, שאמר "ישראל היא סמל ה'סטארט אפ ניישן', אך לא לעולם חוסן. 'סטארט אפ ניישן' אינו מהלך חד פעמי - לא ניתן לקנות מצוינות מדעית פעם אחת ודי. על מנת שנעמוד בתחרות הגלובלית אל מול השווקים הבינלאומיים, המדינה חייבת להשקיע את המרב כדי לאפשר לתלמידיה מדע מהשורה הראשונה. מקצועות המדעים והטכנולוגיה נשענים על מתמטיקה, ולכן, קידום הלימודים וחתירה נמרצת למצוינות מדעית הם הכרח קיומי ואינטרס עליון לעתידה של ישראל".

[embed]

]

"האיום של לימודי המתמטיקה הוא איום אסטרטגי, ולאיום אסטרטגי יש צורך בתוכנית לאומית", אמר בנט. "אני יודע שיש הרבה שלא מסכימים איתי בצורך בחיזוק המאסיבי של המתמטיקה, אבל תפקידה של הנהגה הוא לקבוע יעדים לאומיים ולחתור אליהם בכל הכוח - ואנחנו נכפיל את מספר תלמידי החמש יחידות תוך ארבע שנים".