כל שרי הבית היהודי יתפטרו ברוטציה כדי להכניס את שולי מועלם

בנט, שקד, אריאל ובן דהן יתפטרו כל אחד לשנה מהכנסת כדי לאפשר לשולי מועלם להיכנס לכנסת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/07/15 16:24 יד באב התשעה

כל שרי הבית היהודי יתפטרו ברוטציה כדי להכניס את שולי מועלם
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

לאחר דין ודברים בשאלה מי יהיה השר שיתפטר מהכנסת על מנת להכניס את שולי מועלם, נמצא פתרון: גם בנט, גם שקד, גם אריאל וגם בן דהן יתפטרו.

שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, שר החקלאות אורי אריאל וסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן יתפטרו מהכנסת ברוטציה על מנת לאפשר לשולי מועלם להיכנס לתפקיד.

הלילה (ה') אישרה מליאת הכנסת ברוב של 64 תומכים מול 51 מתנגדים את החוק הנורבגי בקריאה שניה ושלישית החוק אושר בתום שורת נאומים של האופוזיציה ודחיית עשרות התנגדויות.

החוק הנורבגי מאפשר לכל סיעה בקואליציה להכניס חבר כנסת במקומו של שר או סגן שר שיתפטרו מהכנסת. אם תופסק כהונתם של השרים הם יחזרו להיות חברי כנסת.

לפני מספר חודשים התייחסה מועלם לחוק הנורבגי בראיון ל'כיפה' ואמרה, "הציבור בהחלט רוצה את זה ואני מקבלת גם מהבוחרים של הבית היהודי וגם מהציבור הכללי תמיכה משמעותית. מבחינתי זה הדבר הגדול - ההערכה לפעילות שלי".

מועלם הודתה לבנט שנלחם על כך שהיא תיכנס בחזרה לכנסת במסגרת ההסכם הקואליציוני ולשקד שתתפטר מהכנסת, תוך שהיא נשארת שרה בלבד, על מנת לאפשר זאת. "מדובר במהלך חברי ביותר, המלחמה שערך בנט על זה ואיילת שאמרה שתתפטר".

"אני רוצה לחזור כי אני חושבת שהייתי טובה מאוד בעבודה ויש לי מה להוסיף", הסבירה מועלם מדוע חשוב לה לחזור לכנסת. "זו זכות עצומה להיות חברת כנסת ולהיות במקום של עשייה משמעותית למען המדינה. זה לא סוד שהיו לי תכניות רבות שהופסקו ואני רוצה לחזור ולהמשיך אותם".

לדבריה, הרווח של הבית היהודי בהכנסת חבר כנסת נוסף במקום שר בממשלה מהותי. "ההישגים של הבית היהודי בהסכם אדירים אבל חשוב שיהיו גם חברי כנסת בסיעה. צריך עוד חברת כנסת שעובדת באינטנסיביות על הדברים שחשובים לכולנו - למדינה ולציונות הדתית".