בנט נגד אריאל: "אין הקפאת בניה"

יו"ר הבית היהודי טוען כי אין הקפאת בניה ביו"ש, אך יש לבנות יותר. הקרע בין האיחוד הלאומי לבית היהודי מעמיק?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/07/15 11:33 ה באב התשעה

בנט נגד אריאל: "אין הקפאת בניה"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יש הקפאה או אין הקפאה? תלוי את מי שואלים. בגלי צה"ל הבוקר התייחס יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט לטענות באשר להקפאת בניה, שנאמרו בעיקר על ידי חברי האיחוד הלאומי, והעומד בראשה - מספר 2 של המפלגה השר אריאל, וטען כי אין הקפאה ביו"A.

"הבנייה היא לא בהיקפים שהייתי רוצה, אבל אנחנו חלק ממשלה", אמר בנט. "מי שמסתובב ביהודה ושומרון רואה שיש בנייה, באריאל ובאפרת יש בנייה ניכרת. יש חוסר שביעות רצון בהתיישבות על קצב הבנייה, למרות שצריך להזכיר כי חצינו את קו ה-400 אלף ישראלים ביהודה ושומרון".

מי שלא יאהב את הדברים הוא אריאל, אשר זעם ביום ראשון האחרון על ההקפאה ביו"ש ואף שקל סנקציות נגד הממשלה. ״המושג הזה של הקפאה חייב לעוף מעולם המושגים שלנו", אמר אריאל ביום ראשון האחרון בכנס חירום בבית אל. "אין מצב שבישראל מישהו יכול להקפיא את יהודה ושומרון בטח ובטח שלא בירושלים".

"במציאות של היום לא מתכננים בירושלים ולא בונים בירושלים. יש הבטחה של ראש הממשלה לשווק בירושלים והדבר לא נעשה. יש הבטחה לבית היהודי ולאיחוד הלאומי להמשיך ולבנות ביהודה ושומרון ולצערנו הרב הדברים לא מתרחשים ובנוסף יש בעיות נוספות הקשורות למהלך החיים הנורמאלי ביו״ש. אחרי כל אלה באים להרוס פה בבית אל. הדברים האלו בניגוד לכל הסיכומים ובעיקר בניגוד לרוח היהודית. התכנסו על מנת לדון במציאות הזאת שאנו חיים בה ונמשיך לדרוש בתוקף את השינוי שלה״.