חוטובלי הפתיעה והעבירה לדיפלומטים דבר תורה

חוטובלי הסבירה לעובדי משרד החוץ כי טיעוני מוסר וצדק יגברו תמיד על טיעון ביטחוני. להמחשת דבריה הסבירה לדיפלומטים את פרשנותו של רש"י לסיפור בריאת העולם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/05/15 16:07 ג בסיון התשעה

חוטובלי הפתיעה והעבירה לדיפלומטים דבר תורה
ליטל פרי, לע״מ, צילום: ליטל פרי, לע״מ

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הפתיעה היום (ה') את הדיפלומטים הרבים של משרד החוץ שהגיעו לפגישה ראשונה עם הבוסית החדשה, והעבירה להם דבר תורה כדוגמא לפתרונות הסברה של ישראל בעולם.

חוטובלי הסבירה כי העולם מבין את צרכי הביטחון של ישראל, כך על פי אתר הארץ, אבל טיעוני מוסר וצדק יגברו תמיד על כל טיעון ביטחוני. כדוגמא, הסבירה לדיפלומטים את הפרשנות של רש"י לסיפור בריאת העולם בספר בראשית.

"רש"י אומר שהתורה נפתחת בסיפור בריאת העולם כדי שאם יבואו אומות העולם ויאמרו לכם שאתם כובשים עליכם להשיב להם שכל הארץ של בורא עולם וברצותו לקח מהם ונתן לנו", ציטטה חוטובלי את דברי רש"י והוסיפה מדבריו של הרב יהודה אשכנזי: "אם היהודים יהיו משוכנעים בצדקת דרכם מול העולם הם כבר יסתדרו".

"ביקשנו להשמיע טיעונים שהם עוברי מסך דיפלומטי, אבל בימים אלה חשוב להיות צודקים. חייבים לחזור לאמת הבסיסית של זכותנו על הארץ הזו", אמרה חוטובלי וציטטה מאמר של אורי אליצור שטען כי ישראל דיברה מאז מלחמת ששת הימים על האינטרסים הביטחוניים שלה ולא על צדקת הדרך, ועל כן היא לא הצליחה לשכנע את העולם שיו"ש צריכה להישאר בידי ישראל. "חשוב לומר שהארץ הזו היא כולה שלנו. לא הגענו לכאן כדי להתנצל על כך", הוסיפה חוטובלי.

ברק רביד, עיתונאי הארץ, ציין כי דיפלומטים שנכחו במקום אמרו כי רבים מהנוכחים באולם הרימו גבה נוכח דבריה. “"אנשים היו בהלם. זו הפעם הראשונה שביקשו מאיתנו להשתמש בדבר תורה לצורכי הסברה ברחבי העולם", אמר אחד הדיפלומטים.