בנט: אצרף את הבית היהודי לליכוד כבלוק טכני לאחר הבחירות

בכינוס ברחובות השבת אמר נפתלי בנט כי בעשר ודקה יתקשר לנתניהו ויצרף את הבית היהודי לליכוד כבלוק טכני מול הנשיא, זאת כפי הנראה כדי לחזק את הליכוד כמפלגת ציר מול גוש השמאל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/03/15 19:11 כג באדר התשעה

בנט: אצרף את הבית היהודי לליכוד כבלוק טכני לאחר הבחירות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"בעשר ודקה אתקשר לנתניהו ואצרף את הבית היהודי לליכוד כבלוק טכני מול הנשיא", חשף יו"ר הבית היהודי השבת בכינוס ברחובות מול כ-200 משתתפים, רק מעט יותר משלושה ימים לפני הבחירות.

מדובר במהלך טכני אשר מטרתו כפי הנראה לחזק את הליכוד כמפלגת ציר מול גוש השמאל, זאת מתוך חשש כי הליכוד תקבל כמות מנדטים קטנה משמעותית ולא תקבל את האפשרות הראשונה להקים קואליציה, לפני מפלגות השמאל. בסקרים האחרונים קיבלה הליכוד 21 מנדטים בלבד, וחיזוק של 12 המנדטים הצפויים על פי הסקרים לבית היהודי תאפשר להם לקבל את המנדט להרכבת ממשלה עם 33 מנדטים יחד.

הדברים מגיעים על רקע פוסט שפרסם בנט רגע לפני שבת, בו הבהיר כי הדבר המהותי ביותר הוא לאפשר לליכוד להקים ממשלה, אך הסביר כי הדבר ייעשה גם בעזרת הצבעה לבית היהודי.

"בית יהודי קטן=ממשלת ביבי-בוז'י-ציפי, בית יהודי גדול=ממשלת ביבי-בנט", כתב בנט. "נתניהו הוא ראש הממשלה הבא כי הנשיא מטיל את הרכבת הממשלה על הגוש הגדול ביותר, ללא קשר לגודל מפלגה. כך, ב2009 הנשיא פרס הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה למרות שהיה קטן יותר ממפלגת קדימה של ציפי. זה החוק.

"גם בסקרים הטובים ביותר אין לבוז'י שום קואליציה של 61 ח"כים ללא הנחות יסוד מופרכות שליברמן ומרצ, או חרדים ולפיד ישבו יחד. אין כזה סרט, נקודה", הוא הוסיף אך הבהיר כי "כדי שתקום ממשלת ימין צריך בית יהודי של 14-15 מנדטים, אחרת נתניהו יקים את הממשלה בלעדינו, עם מפלגות בוז'י וכחלון ושות. קואליציית ימין נבחנת ביום פקודה במספר הידיים שמצביעות נגד נסיגות, ויתורים ושחרורי מחבלים. רק בבית היהודי כל ח"כ הוא פלדה יצוקה", הוסיף בנט.

בשבוע שעבר פורסמו לראשונה דבריו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לפיו על המצביעים הכועסים עליו להצביע לליכוד, ולא להצביע למפלגות מרכז שונות כדוגמת יש עתיד וכולנו. "אני מבקש להפסיק את השטויות. להפסיק להצביע למפלגות קטנות, ללכת למפלגות גדולות. לא רק לבית היהודי. כועסים עלי, לכו לביבי, כועסים על ביבי לכו אלי. כועסים עלי אל תצביעו לי, אבל תצביעו ימין", אמר בנט.

ביום שישי התנצחו משה כחלון ונפתלי בנט על רקע הזמן הקצר שנותר עד הבחירות. כחלון הגיב להאשמות מצד הבית היהודי לפיהן הוא זנח את עקרונות המחנה הלאומי. "כשאני הייתי במחנה הלאומי אתה לא ידעת מה זה בכלל", תקף כחלון. "עד היום רק דיברת וקשקשת - כשר כלכלה במשך שנתיים ישבת וקשקשת ולא עשית שום דבר למעט הצהרות שווא ריקות מתוכן. אולי סוף סוף תעשה משהו".

"זה שאני לא תימהוני כמוך ואני לא מנוער הגבעות זה לא אומר שאני לא איש המחנה הלאומי. מייסדי המחנה הלאומי היו מתביישים בך", תקף כחלון.

"אנחנו עדים בימים האחרונים ובשעות האחרונות להתקפות: ימין, שמאל. אני רוצה להבהיר בצורה חד משמעית: אני איש המחנה הלאומי החברתי. הבחירות האלה הן לא על ימין ושמאל, הן על אנשים, על בני אדם, על דרך, על לשים את הבן אדם במרכז, שיהיה לו פעם סיכוי לקנות דירה, שיהיה לו סיכוי להתחתן, לבנות בית ולמצוא מקום עבודה נורמאלי ולחיות בכבוד, שהמשכורת לא תיגמר לו אחרי שבועיים".

בתגובה ניסה בנט להרגיע את הרוחות. בפוסט בדף הפייסבוק פנה לכחלון, והבהיר לו כי מבחינתו שניהם חברתיים. "משה, כרגע תקפת אותי בחריפות באופן אישי. קראת לי "תמהוני, נוער גבעות". לא מתאים לך. זו שפה של גרבוז. אני מעריך אותך יותר מדי כדי לחשוב שאתה באמת מאמין בזה. בדוק מה עשיתי ב25 השנים האחרונות בחיי, ותגבש החלטה בעצמך", הוא כתב וסקר את פועלו בנושא החברתי בשנתיים האחרונות.