ריבלין: מגנה הוונדליזם בקבר יוסף

נשיא המדינה מגנה את הוונדליזם שנעשה בקבר יוסף ואומר "ההגנה והשמירה על מקומות קדושים היא ערך אנושי בסיסי"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 22/12/14 20:33 ל בכסלו התשעה

ריבלין: מגנה הוונדליזם בקבר יוסף
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אתמול בלילה הגיעו מתפללים יהודיים לקבר יוסף, לאחר שלא היו במקום למעלה מחודש, וגילו כי בהיעדרם בוצע במקום ונדליזם קשה, כך פורסם הבוקר (ב') ב'כיפה'.

בעקבות אירוע ההשחתה החמור, פנה ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה היום מכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין בו הוא מבקש לגנות את מעשי הוונדליזם כנגד מתחם קבר יוסף בשכם.

"כפי שידוע לך, לפי הסכמי אוסלו, קבר יוסף אמור היה להיות בשליטה מלאה של מדינת ישראל, אך בפועל צה"ל העביר את האחריות על המתחם למשטרה הפלסטינית. כניסתם של מתפללים יהודיים בקבר יוסף הצדיק שבשכם מתבצעת אחת למספר שבועות, תחת אבטחה כבדה ורק בשעות הקטנות של הלילה", כתב מסיקה והוסיף:

"אם לא די במצב העגום הזה, בו אנו נאלצים להגיע ולצאת מאחד המקומות הקדושים ביותר ליהדות כגנבים בלילה, אנו צריכים גם להתמודד עם מעשי השחתה וונדליזם בלתי פוסקים. לא ייתכן כי בכל פעם מחדש, אנחנו מגלים כיצד המשטרה הפלסטינית הזניחה את המקום ואפשרה שוב לפורעים לפגוע במתחם קדוש זה".

"אנו מדברים על אחד המקומות הקדושים של היהדות, ורוב כלי התקשורת דוממים. עם זאת, כאשר קצר חשמלי גורם לשריפה במסגד, הכותרות הראשיות "זועקות" ולא מהססים להאשים את המתנחלים בהצתה עוד לפני סיום החקירה בנושא", סיכם מסיקה את מכתבו.

הערב פרסם הנשיא ריבלין הודעת גינוי בחשבון הפייסבוק שלו בו כתב: "ראיתי בצער ובכאב את תמונות הוונדליזם מקבר יוסף. ההגנה והשמירה על מקומות קדושים היא ערך אנושי בסיסי. קבר יוסף בשכם התקדש במסורת היהודית ויש לי צפייה ודרישה מהרשות הפלסטינית שתגן על המקומות הקדושים של העם היהודי הנתונים לאחריותה".