משגיחת כשרות ביום, מגדלת סמים בלילה

משטרת מחוז ש"י עצרו את אביבית רביע לאחר שמצאו בביתה שבביתר עלית שיח מריחואנה. רביע שימשה כמשגיחת כשרות מטעם ארגון הכשרות האלטרנטיבי 'השגחה פרטית'

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/12/14 11:20 כז בכסלו התשעה

משגיחת כשרות ביום, מגדלת סמים בלילה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

משטרת מחוז ש"י עצרה בשבוע שעבר את אביבית רביע, משגיחת כשרות מהיישוב ביתר עלית לאחר שמצאו בביתה שיח גדול של מריחואנה.

רביע, אשר התפרסמה במאבקים בעד עבודת נשים כמשגיחות כשרות, עבדה בשנים האחרונות כמשגיחת כשרות מטעם ארגון הכשרות האלטרנטיבי 'השגחה פרטית'.

בביתה שבביתר עלית נמצא בסריקה של המשטרה שיח במריחואנה בגובה של 1.20, שלטענתה של רביע, גידולו נעשה לשימוש פרטי בלבד. עם זאת, מדובר בכמות שחורגת בהרבה מהכמות המוגדרת לשימוש פרטי. על פי המשטרה התקבל מידע כי השתמשו בחומר האסור גם אנשים נוספים.

בשנים האחרונות קידמה רביע פעילות למען כהונת נשים כמשגיחות כשרות. לפני שנה בדיוק, בדצמבר 2013, עשתה היסטוריה כשהייתה האישה הראשונה שמונתה באופן רשמי לתפקיד משגיחת כשרות, זאת לאחר שעתרה לבג"ץ בדרישה לאפשר לה להתמנות לתפקיד למרות היותה אישה.

בתשובה לעתירה, אמרו ברבנות כי החליטו לבצע מהפכה בתחום, ולאפשר לנשים לגשת לקורסי משגיחות הכשרות ולעבור את הבחינות. רביע אמרה אז כי "באופן טבעי, מי עוסקת יותר במזון? האישה, כמה שזה לא נשמע פוליטקלי קורקט. זה קצת הזוי שהרבנות אמרה 'זה לא עיסוקכן'. אנחנו כאן כדי לשנות".

לאחר פשיטת המשטרה על ביתה, עוכבה רביע עם ביתה הבכורה לחקירה, ולאחר מכן שוחררה. בימים הקרובים כפי הנראה יוגש כתב אישום נגדה על עברות החזקה וגידול של סמים. במערכת הכשרות האלטרנטיבת 'השגחה פרטית' השעו את פעילותו עד סיום חקירת המשטרה ובירור העובדות.

בתגובה לפניית 'כיפה' אמרה רביע: "אני לוקחת אחריות על מעשי".

'השגחה פרטית': "הצטערנו לשמוע על החשדות נגד רביע ומאחלים לה שהחשדות יופרכו ויתברר שאין בהם כל ממש. עם זאת, אנו מתייחסים לעניין בכובד ראש, ולפיכך הורינו לעת הזאת להשעות באופן מיידי את פעילותה במערך ההשגחה עד אשר תתבררנה העובדות לאשורן".