הומו דתי מחפש כלה בפייסבוק

ערן אמיתי (שם בדוי) פרסם הודעה בקבוצת פייסבוק בו הוא מבקש מהגולשים לעזור לו למצוא כלה, לסבית דתייה, איתה יוכל להתחתן. מאות תגובות הגיעו אליו בשעות שחלפו, מתוכן גם כמה הצעות קונקרטיות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/11/14 16:20 ה בכסלו התשעה

הומו דתי מחפש כלה בפייסבוק
Shutterstock, צילום: Shutterstock

האם ערן אמיתי ימצא אהבה בפייסבוק? אמיתי (שם בדוי) הומו דתי, פרסם אתמול בלילה (ד') בקבוצת הפייסבוק 'צריכים משו' הודעה לא שגרתית עם בקשה מהגולשים - לעזור לו למצוא כלה - לסבית דתייה.

"אני אדם נחמד, טוב, חברותי וכשרוני. אהה. ואני גם הומו", כתב בפוסט שזכה תוך זמן קצר מאוד לאלפי לייקים, שיתופים ותגובות. "כאדם דתי ומאמין שקלתי הרבה את מקומי בחברה ובחיים, ולאחר המון מחשבות ולבטים החלטתי שהדבר הטוב בשבילי הוא לנסות ולהקים משפחה. אני לא חושב שכל ההומאים צריכים לנהוג כך, (בלי קשר לנושא הזה, אני בכלל חושב שאין דרך אחת שמתאימה לכולם..) אבל זו הדרך שאני בוחר לנסות וללכת בה", הוא מספר.

ערן מספר על מיזם 'אנחנו' של ארגון כמוך שמתפקד כסוג של משרד שידוכים בין הומואים ולסביות דתיות למטרות נישואין. "זה מיזם שלענ"ד מאוד מועיל למי שבוחר ללכת בו, זאת אומרת הגבר והאישה מגיעים מנקודות שוות והציפיות שלהם שוות. שניהם נמצאים באותו מקום וזה פלטפורמה מאוד מאפשרת להרגיש בנוח לדבר ולשתף. הרעיון הוא שבעצם שני בני הזוג מתאמצים יחד למען מטרה משותפת ולמרות הקושי הם חיים בסגנון חיים שהם רואים לנכון לחיות בו. המיזם זכה לתמיכה של רבנים, אנשי חינוך ואנשי מקצוע", הוא כותב.

מכיוון שהמיזם כבר לא פועל תקופה מסוימת, החליט ערן 'לעקוף' אותו דרך הקבוצה 'צריכים משו', ולחפש כלה, לסבית דתיה, דרך הפייסבוק. "אם את לסבית וגם את חיכית שהמיזם יחזור לפעולה אולי אפשר לנסות "לעקוף" אותו דרך הקבוצה. מוזמנת לשלוח לי מייל (אפשר לפתוח כתובת מייל "פיקטיבית" כדי לא להזדהות על ההתחלה) ונדבר. ובע"ה נראה איך יתקדמו הדברים ואם זה מתאים לנו. אנחנו נעשה את ההשתדלות שלנו ומשם השמיים הם הגבול".

"אז אם את בת 22-23 (או עוד שנה לפה, עוד שנה לשם..) ומעוניינת בבחור דתי, שעשה את המסלול הדתי כמו כולם (אני לא רוצה לפרט בפורום הזה כי אני שומר על הפרטיות שלי, אבל במייל נדבר יותר וניפתח לאט לאט, ובתכלס גם ב"שידוך" רגיל גם ככה אומרים לך את אותם נתונים על כל הבנים.. (-: ) חברותי, נחמד אחלה גבר וגם אהה שכחתי הומו שלחי מייל", סיים ערן.

בשיחה עם כתב 'כיפה' מספר ערן כי בשעות שחלפו מאז שלח את ההודעה הוא קיבל מאות תגובות במייל, בהודעות פרטיות ובפוסט עצמו, מתוכן כמה הצעות קונקרטיות לשידוך. לדבריו, אף שהרעיון המקורי היה לעזור לעצמו, הוא לא פוסל מתן עזרה להומואים וללסביות דתיות המתקשות למצוא שידוך. "המטרה שלי הייתה לדאוג רק לעצמי, אבל מייד אחרי שראיתי את כל האהדה הגוברת, אני שוקל בחיוב מאוד לעזור לכל מי שאוכל לעזור לו. כרגע זה עוד מוקדם מדי לדעת ולהגדיר".

איתן פסקר, מנהל קבוצת הפייסבוק 'צריכים משו' מספר כי אפשר ברצון את פרסום הפוסט בתקווה שערן יצליח למצוא כלה. "נתנו לו את ההזדמנות הנדירה כי נראה שבאמת אין לו ולנמצאים במצבו מקום למצוא דרך להתחתן כדת וכדין וזה למרות כל הקשיים הגדולים והמורכבים שעוברים בדרך. מבחינתי הוא ממש גיבור ואני מאחל לו מכל הלב שימצא בת זוג כלבבו".