יהודה גליק יעבור ניתוח נוסף

למרות שהיה אמור להשתחרר הבוקר (א'), החליטו הרופאים להשאירו ולבצע בו ניתוח נוסף. משפחתו מבקשת להתפלל להצלחת הניתוח

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/11/14 09:26 א בכסלו התשעה

יהודה גליק יעבור ניתוח נוסף
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

יהודה גליק יישאר בבית החולים ויעבור ניתוח נוסף, כך הודיעו בני משפחתו. הבוקר (א'), צפוי היה גליק להשתחרר מבית החולים לאחר כשלושה שבועות של אשפוז בעקבות פציעתו, אך ביום שישי האחרון החליטו הרופאים כי הוא יישאר בבית החולים ויעבור ניתוח נוסף. משפחתו מהציבור להתפלל לרפואת 'יהודה יהושע בן איטה בריינא'.

ביום חמישי ביקר את גליק הרב אריה שטרן, רבה הראשי של ירושלים, במסגרת ביקור של פצועי הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף. הרב שטרן התרגש לראות את יהודה יושב, מתקשר ומדבר. השניים דיברו על הנס הגדול שאירע ליהודה ועל תחושת ההשגחה הפרטית אותה הוא חש. "זה סיעתא דשמיא להראות שהקב"ה רוצה את דבריך. הכוונה שלך היא וודאי לשם שמיים, וזה הדבר הכי חשוב שכל מעשיך יהיו לשם שמים. יהודי שכל ימיו עסוק וכולו לשם שמים בוודאי שיש לו סיעתא דשמיא", אמר הרב שטרן.

השניים שוחחו על ההשקה שבין העיסוק של יהודה גליק בענייני המקדש, לתחומי המקדש שמופיעים מפעל 'הלכה ברורה' שבראשו עומד הרב שטרן. השניים דיברו על חשיבות הלימוד של סדר קודשים וענייני המקדש. "מכון המקדש, כולו קודש. אנחנו עוסקים בקודש וגם בדברים של חולין. הקושי בלימוד של הקודש הוא שאין לנו מסורת, ויש מעט דברי ראשונים. ולכן זה כמעט כמו מצוות התלויות בארץ, גם בזה אין מסורת של לימוד. הרבה פעמים אנחנו לא יכולים להיות בטוחים לגמרי בהבנה ומימלא גם בהלכה למעשה".

יהודה התייחס לבחירתו של הרב שטרן לתפקיד לאחרונה: "כל כך שמחתי שהרב נבחר בגלל שראיתי שעל מכתב אחד חתומים כל גדולי התורה של הציבור שלנו שהתאחדו סביב רב אחד. על העניין הזה נאמר על ירושלים שהיא עיר שעושה את כל ישראל חברים - 'למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך, למען בית ה' אלוקינו אבקשה טוב לך".

לפני שבוע שחזר גליק לראשונה את ניסיון ההתנקשות בו במסגרת פגישה עם הרב הראשי דוד לאו בבית החולים. "אני לא בבית החולים כי היה לי אפדנציט, אני לא פה כי ירו עלי כי אני גינגי, אני פה כי מישהו חשב שהוא חירף מערכות ישראל", אמר גליק.

""הוא ניגש אלי, עמד מולי, אני כמובן בתמימותי האמנתי לו. אמר לי 'אני נורא מצטער, אתה אויב של אל-אקצה' וירה. בום בום... ואז ראיתי מישהו, שי (שי מלכה, מנכ"ל מנהיגות יהודית) והוא אמר לי יהודה אנחנו חייבים אותך בוא. אז רצנו..." בהמשך הוא מספר על רגעי הטיפול הראשונים בו.

הרב לאו סיפר לגליק על כך שמועצת הרבנות הראשית התפללה יחד לרפואתו וכן על העובדה שבכל התקופה דאג להתעדכן ולשמוע על מצבו של יהודה. "גם לאחר שבוע לא הפסיקו להתפלל". בנוגע להר הבית הוסיף הרב הראשי: "אני הרי עוד לא הצלחתי למצוא את המקום המתאים שברגע זה אני יכול להעלות. ואני מתפלל אבל איתך שבע"ה שנינו נעמוד שם כדי להגיד הודאה. תזכור בקורבן תודה אנחנו נעמוד שם יחד".