אורי אריאל: ההחלטה לא להעסיק ערבים באשקלון לא גזענית

שר הבינוי אורי אריאל הביע תמיכה בהחלטתו של ראש עיריית אשקלון לאסור על עבודת ערבים ישראלים בגני ילדים בעיר מחשש לפיגועים. "בשעות כאלה נוקטים באמצעים מיוחדים וזה אחד מהם. זה לא מהלך גזעני בעיני"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/11/14 10:01 כז בחשון התשעה

אורי אריאל: ההחלטה לא להעסיק ערבים באשקלון לא גזענית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי, שר הבינוי אורי אריאל, הביע הבוקר (ה') תמיכה בהחלטתו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, להפסיק עבודת ערבים ישראלים בבניית ממ"דים במוסדות חינוך באשקלון וטען: לא מדובר במהלך גזעני.

כזכור, אתמול הודיע שמעוני בהחלטה תקדימית כי הוא מפסיק את עבודת הערבים הישראלים בעיר. מדובר על עבודות לבניית ממ"דים בגני ילדים ובמוסדות חינוך אחרים, כאשר לדבריו הפסקת העבודה של הערבים נעשית על מנת למנוע פיגועים.

"צריך להגביר את הביטחון האישי אצל ההורים, הילדים והצוות החינוכי", הסביר שמעוני את המהלך השנוי במחלוקת. "אנחנו נמשיך לעקוב בדאגה אחר המתרחש וניתן מענה מידי לכל פנייה".

הבוקר (ה') אמר השר אורי אריאל בגלי צה"ל כי החלטתו של שמעוני שקולה ונכונה נוכח הנסיבות והאלימות המתגברת מצד ערביי ישראל. “זה לא גזעני בעיניי", אמר. "אני חושב שבשעות כאלה נוקטים באמצעים מיוחדים וזה אחד מהם. אני מציע לכל אחד לבחון היטב מי עובד אצלו".

מנגד, טוענים חברי כנסת מימין ומשמאל כי החלטתו של שמעוני אינה במקומה, וכי אין מקום להחלטות קולקטיביות נגד ציבור שלם. "אני חושבת שזו טעות. צריך לבחון כל מועמד לתפקיד על פי השיקולים הרלוונטיים ולקבל את עמדת הגופים הרלוונטיים כולל של השב"כ. אין מקום להחלטה גורפת של אי קבלה לעבודה רק בגלל שאדם הוא ערבי", אמרה חברת הכנסת מירי רגב שלרוב מציגה עמדה ניצית בנושאים שכאלו.