הבית היהודי לא העביר את הכסף, סניף בני עקיבא בבת ים שוב בסכנת הריסה

שנה אחרי שנדמה היה שסניף בני עקיבא בבת ים ניצל, הודיע הקבלן כי לאחר שלא הועבר לו הכסף מהבית היהודי, הוא יהרוס את הסניף בעוד כחודש. "הבית היהודי מתחמקים. הסניף ייהרס כי לא מספיק אכפת להם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/08/14 16:31 ג באלול התשעד

הבית היהודי לא העביר את הכסף, סניף בני עקיבא בבת ים שוב בסכנת הריסה
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

סאגת הריסת סניף בני עקיבא בבת ים חוזרת. שנה לאחר שהתבשרנו כי הבית היהודי ישלם לקבלן וכך סניף בת ים לא ייהרס, השבוע קיבלו בסניף הודעה כי לאחר שהבית היהודי לא שילם את הכסף הקבלן יאלץ להרוס את המבנה בעוד כחודש כדי לכסות את השקעתו ולא ליפול לחובות.

בעקבות ההודעה הפגינו עשרות חניכי ומדריכי בני עקיבא בבת ים אתמול (ה') מול ביתו של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט במחאה על הרס מבנה הסניף ועל שהבית היהודי 'מתחמקים מתברברים ומבלפים' לאחר שהבטיחו למנוע את ההרס.

"לפני שנה הצלחנו להביא את הקבלן שקנה את הסניף ואת הבית היהודי שמכרו לו אותו, להסכמה על מתווה לסיום הפרשה ולהשארת הסניף על מקומו", מספרים בסניף. “מאז אנחנו עסוקים במרדפים אחרי אנשי הבית היהודי שיעמדו במילתם. נפתלי בנט, איילת שקד, ניר אורבך ומי לא. אבל הבית היהודי מתחמקים, מתברברים ומבלפים. עכשיו קיבלנו הודעה שבעוד חודש הסניף שלנו, עם בית הכנסת שבתוכו, חדר ההנצחה לנופלים והפעילות לחניכים - ייהרס. כי לבית היהודי לא מספיק אכפת. החלטנו להפסיק לדבר ולהתקשקש. לא ניתן למפלגת הציונות הדתית להיות חתומה על הרס של אחד מסניפי הדגל של תנועת בני עקיבא”.

“אתמול יצאו 50 מדריכים, מדריכות, חניכים וחניכות לרעננה כדי לשיר את המנון התנועה מול ביתו של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט", מספרים החניכים והמדריכים. "הזלנו דמעה, צעקנו מהלב ובעיקר כעסנו. שהבית היהודי יהרוס בית כנסת? יהרוס סניף בני עקיבא? יהרוס חדר הנצחה לגיבורים שלנו שנפלו במלחמות ישראל?”.

כזכור, כבר שנה וחצי נאבקים חניכי ומדריכי סניף בני עקיבא בבת ים בהחלטה להרוס את בניין הסניף, זאת לאחר שהמבנה נמכר לקבלן. לאחר מחאה, הגיעו באוקטובר 2013 תנועת בני עקיבא, הבית היהודי והקבלן אשר המבנה בבעלותו להסכמות כי לקבלן יוחזר הכסף שהשקיע במבנה, 7 מיליון ש"ח ובתמורה יקבלו הבית היהודי את הזכויות על הקרקע. הבית היהודי הסכימו למהלך אך עד עתה הכסף לא הועבר. כעת, אומר הקבלן כי אינו מסוגל להמתין עוד והוא צריך לקבל את הכסף או להתחיל בעבודות כדי לא להיקלע לקשיים תקציביים.

מהבית היהודי לא נמסרה תגובה