4 חיילים נהרגו במהלך השבת

ביום שישי בלילה התקבלה החלטה על הפסקת אש הומניטרית בת 12 שעות, שלאחר מכן הוארכה לארבע שעות נוספות שיסתיימו הערב בחצות. למרות הפסקת האש נמשך ירי הרקטות לכיוון דרום הארץ. 4 חיילים נהרגו במהלך השבת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/07/14 20:52 כח בתמוז התשעד

4 חיילים נהרגו במהלך השבת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הפסקת אש? אתמול (ו'), מעט לאחר כניסת השבת, התקבלה החלטה סופית על הפסקת אש הומניטרית בת 12 שעות שהחלה בפועל הבוקר (ש'). מעט לפני תחילת השבת הוחלט להאריך את הפסקת האש בארבע שעות, כשהפסקת האש תפוג בחצות.

מעט לפני סוף השבת, ב-20:00 נורו ארבע פצצות מרגמה אל עבר יישובי הדרום. בשעה 21:30 צפוי הקבינט המדיני ביטחוני להתכנס על מנת לדון במצב ובשאלה האם להמשיך את הפסקת האש כשמול ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר מעוניין כפי הנראה בהמשכה, יתנגדו חלק מחברי הקבינט למהלך, בתוכם חברי מפלגת הליכוד.

ב-ynet אמר שר החוץ וחבר הקבינט אביגדור ליברמן כי "אני לא חושב שמישהו שמח להפסקת האש הזאת, אבל מצד שני אנחנו כן מכבדים את הבקשות ההומניטריות ולכן הסכמנו ל-12 שעות הפסקת אש ולהארכה של ארבע שעות. להערכתי ברור שבזה כל ההפסקות האש יסתיימו".

"אנחנו בעיצומו של מהלך צבאי ומדיני. אני מציע שנתאזר בסבלנות. לא חושב שתהיה הפסקה מעבר ל-16 שעות", הדגיש ליברמן. "לפחות לפי תפיסתי. אנחנו חייבים להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל - לא משנה כמה שעות או ימים זה יקח. אין לי ספק שצה"ל יחדש את פעילותו במלוא עוזה ובמלוא הכח, ואז נראה את התוצאות".

הבוקר הותר לפרסום כי ארבעה חיילי צה"ל נהרגו במהלך ליל שבת. הלוחמים הינם: סמ"ר ראשון עמית יאורי, 20, לוחם מחיל ההנדסה מירושלים שנהרג בהיתקלות בדרום הרצועה, סמ"ר אברהם גרינצויג, 21, לוחם בחטיבת הנח"ל מפתח תקווה שנהרג בפעילות מבצעית בצפון הרצועה, סגן רועי פלס, 21, לוחם חטיבת הנח"ל מתל אביב שנהרג אמש מפגיעת רכב משוריין של צה"ל ברצועה וסמ"ר גל בסון, 21, לוחם בחיל ההנדסה מחולון שנהרג בפעילות מבצעית בצפון הרצועה.

למרות הפסקת האש ההומניטרית, אשר סוכמה במצרים בתיווך האו"ם, יצאה הודעה מסודרת על ידי דובר צה"ל ביום שישי בלילה בה קרא דו"צ לתושבי עזה לא לחזור לבתיהם, דבר אשר מרמז על העובדה שהמבצע עוד לא הגיע לסיומו למרות הניסיונות להפסקת האש. "דובר צה"ל שב וקורא לתושבים שלא לחזור לבתיהם אשר בשכונות מהן נדרשו להתפנות ברחבי רצועת עזה. כל ניסיון לנצל הפוגה זו לפגיעה בכוחות צה"ל ובתושבי מדינת ישראל יענה בתגובה חמורה. וכי במהלך חלון זמנים זה תימשך הפעילות המבצעית הקשורה בנטרול המנהרות".