הרב אליהו על מפיצי הודעות הוואטסאפ השקריות: לא להיות צינור להעברת שקרים

הרב שמואל אליהו התייחס להפצתם של ידיעות שקריות אודות החטופים. "מצפה שהאדם שהמציא את הידיעה יבקש סליחה על המעשה ויתנצל ברבים על דבריו"

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 17/06/14 11:49 יט בסיון התשעד

הרב אליהו על מפיצי הודעות הוואטסאפ השקריות: לא להיות צינור להעברת שקרים
עמנואל מימון, צילום: עמנואל מימון

כאילו לא די בקשיים הבלתי נתפסים איתם מתמודדים משפחות החטופים, ארבעה ימים לאחר חטיפתם של גיל-עד, נפתלי ואייל, הודעות שקריות הופצו בימים האחרונים ברשתות החברתיות ובהודעות הווטסאפ המבשרים על מותם של הנערים החטופים, שהגיעו עד לבני המשפחה.

"בצער רב התקבלה הידיעה מפי כתבים, שעדין חל צו איסור פרסום חלקי עליה, על מותם של שלושת החטופים בידי שני מחבלים" נכתב בהודעות שהופצו. "אתמול בפשיטות שערך צה"ל לתוך בתי ערבים בחברון, נתפסו שני המחבלים שרצחו. מבחינת צה"ל, הפרשייה הגיעה כמעט לסיומה. רק מנסים כעת למצוא את גופות הנערים".

ההודעה הופצה במהירות מרבית, כמעט כל אזרח הנגיש לסמארטפון מצא עצמו מול ידיעה שקרית המבשרת את מותם של החטופים, כולל בני המשפחה וחבריהם. "מתרוצצות שמועות נוראיות שיש בהן לפצוע כל לב" מסר אתמול רביד שרון, דובר היישוב טלמון "אני יכול להגיד שהם הגיעו לפה (טלמון) לבית משפחת שער, ברור שמי שהפיץ אותם זה גוף מרושע".

בינתיים עוד לא ברור מי עומד מאחורי הפצת השמועות והשקרים, יש לומר שלא מדובר בפעם הראשונה, שבאירוע זה מופצות שמועות. גם בתחילת האירוע, עם כניסת השבת, עוד כשחל על אירוע החטיפה צו איסור פרסום, גל של שמועות אודות הנערים החטופים הציף את הרשת. בצה"ל הבהירו בתגובה: לא לקדם שמועות.

הרב שמואל אליהו התייחס לנושא בשיחה עם כתב 'כיפה'. "זה שהמציא את הידיעה, צריך לבקש על המעשה הזה סליחה, ולהתנצל ברבים על הדברים הללו. ואני אכן מצפה שדברים יקרו, שיבין מה עשה ויבקש על כך סליחה".

"מדובר בנושא רגיש, שאינו צחוק אלא שקר”, מבהיר הרב אליהו והוסיף: “העברתם של ידיעות כאלו, אם בתמימות או במכוון, הינה העברת שקר. ישנם הרבה ידיעות כאלה, בהן מוסרים ברבים הודעות מפי מקובלים ומפי שמיים. כך לא עובדים גדולי ישראל והשמיים לא עובדים כך. על המפיצים, אם בתמימות או במכוון, לקבל על עצמם לא להיות צינור להעברת שקרים".