הרב ארל'ה הראל: זוגיות בין שני גברים או שתי נשים אסורה

על רקע התבטאויותיו של הרב אבי גיסר שאמר כי יתיר מגורים של זוגות חד מיניים בעפרה, אומר הרב ארל'ה הראל: "התורה איננה רואה בעין טובה זוגיות בין גורמים כאלה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/05/14 08:37 כט באייר התשעד

הרב ארל'ה הראל: זוגיות בין שני גברים או שתי נשים אסורה
משה רט, צילום: משה רט

על רקע התבטאויותיו של הרב אבי גיסר בנוגע לזוגות חד מיניים ומתייצב לצד הרב יעקב אריאל אשר אסר על השכרת דירה לזוגות אלו. בראיון לרדיו קול אחר אמר הרב הראל, אשר עוסק זה שנים בסוגיית הלהט"ב הדתי ומכהן כחבר ועדת האתיקה של עמותת כמוך "יש קונצנזוס רבני שזוגיות בין שני גברים או שתי נשים איננה ראויה. האם היא אסורה? אני חושב שכן ולא נראה לי שמישהו חושב אחרת".

עוד הוסיף ואמר "הפעילות המינית אסורה ועל כך אין עוררין. יש הבחנה ברורה מאוד בין הנטיה לבין מעשה. ההלכה באופן כללי איננה מתייחסת לנטיות ולא מגדירה מחשבות אסורות. התורה לא מגדירה מחשבה כבריאה או כחולה".

"אם התורה אוסרת על פעילות מינית בין שני גורמים וודאי שהיא לא רואה בעין טובה את הזוגיות בין הגורמים הללו. ברור שאסור לאפשר פעילות מינית ואי אפשר להתיר את האסור", הבהיר הרב הראל.

בשבועות האחרונים מתעורר מחדש הדיון אודות ייחסם של הציונות הדתית להומואים הדתיים וללסביות הדתיות. לפני כשבועיים התייחס הרב יעקב אריאל לשאלה וקבע כי אסור להשכיר דירה לזוגות חד מיניים. "אם שתיהן שוכרות את הדירה בשותפות אל תשכיר. אם אחת שוכרת אתה יכול להשכיר, אך אם יש לך הצעה אחר תעדיף אותה", קבע. עם זאת לאחר לחץ תקשורתי יצאה הודעה מטעם לשכתו של הרב שאמרה כי מדובר במקרה נקודתי.

לפני כשבוע נחשפו ב'כיפה' דבריו של רב היישוב עפרה הרב אבי גיסר שאמר כי יאפשר לזוגות לסביות להתגורר ביישוב. "אעלה הומוסקסואל לתורה, אאפשר למשפחה לסבית לגור בעפרה", אמר הרב גיסר בכנס של ארגון 'בת קול'.