הרב רונצקי: תלמידי חכמים מנסים לקעקע את הבית היהודי

הרב אביחי רונצקי מאשים כי גופים שונים בהם ´ליבה´ תוקפים בחריפות את הבית היהודי בלי בירור המציאות ופוגעים בבית היהודי. "מנסים לקעקע את מה שהוקם בחסדי השם ובעמל רב מאוד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/04/14 12:50 כב בניסן התשעד

הרב רונצקי: תלמידי חכמים מנסים לקעקע את הבית היהודי
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש הישיבה הגבוהה באיתמר וחבר סיעת הבית היהודי מאשים כי גופים בציונות הדתית מנסים לפגוע בבית היהודי בלי לברר את הדברים לאשורן. "תלמידי חכמים קמים ומבלי שיח של בירור המציאות לאשורה, מתקיפים בחריפות רבה ומנסים לקעקע את מה שהוקם בחסדי השם ובעמל רב מאוד".

לדבריו "בשבועות האחרונים מתקיימים כנסים בראשות תלמידי חכמים, בהם מושמעת הקריאה לקחת אחריות על יהדותה של המדינה. בהחלט זוהי קריאה חשובה מאוד, שהרי זו הנקודה היסודית לקיומנו כאן בארץ ישראל, אלא שנדמה ששכחו מארגני הכנסים הללו שיש גוף מרכזי שעוסק בכך במסירות רבה, הרי הם נציגי הבית היהודי בכנסת".

הרב רונצקי מציין כי אנשי גוף בשם 'ליבה', אשר עוסק בחוקי דת ומדינה, לא פנה אל ראשי הבית היהודי בהצעות או בבקשה להיפגש אלה תקפו בלא בירור. "אני מצר על כך. הרי חזקה על תלמידי חכמים שיבררו את פרטי החוקים שעליהם הם מלינים בטרם ידברו ויכתבו אודותיהם. מה שמתפרסם מטעם מרכז ליבה, נגוע באמירת דברים לא נכונים בעליל ומוטב היה להידבר עם סגן השר הרב אלי בן דהן, תלמיד חכם ונאמן ביתו של הגר"מ אליהו זצ"ל בטרם נכתבו הדברים", אומר הרב.

"מצער מאוד שלאחר שזכינו במאמצים רבים לאחד את מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ולהגדיל באופן משמעותי את כוחו הפוליטי של הציבור הדתי לאומי - קמים תלמידי חכמים, ומבלי שיח של בירור המציאות לאשורה, מתקיפים בחריפות רבה ומנסים לקעקע את מה שהוקם בחסדי השם ובעמל רב מאוד. עד כדי כך מגיע המהלך הזה שגם פעילות הזהות היהודית הברוכה מאוד שיוזם הבית היהודי היא לצנינים בעיניו וגם בה אפשר לפגוע", מוסיף הרב וקורא להפסיק את המהלכים "שיש בהם פילוג והרס", ומבקש לסייע לחברי הכנסת.