קצינים בכירים וראשי ההתיישבות קראו יחד את המגילה

את הקריאה המשותפת הוביל ראש המועצה האזורית שומרון, יחד עם מפקד אוגדת איו"ש, בכניסה מאובטחת שאפשר צה"ל. "קו ישיר מחבר בין המן לאחמידינג'אד, המאיים בהשמדתנו", אמר מסיקה

חדשות כיפה אורי פולק 08/03/12 12:39 יד באדר התשעב

קצינים בכירים וראשי ההתיישבות קראו יחד את המגילה
wotashot-cc-by-nd, צילום: wotashot-cc-by-nd

ראשי ההתיישבות בשומרון ומפקדים בכירים בצה"ל קיימו הבוקר (ה') קריאת מגילה משותפת בקבר יהושע בן נון שבשומרון. בקריאת המגילה השתתפו תושבים מהשומרון ובראשם גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון ורב הישוב רבבה הרב אוריאל גנזל, ועימם קציני וחיילי צה"ל מחטיבת אפרים בראשות אל"מ רן כהנא, מפקד החטיבה.

מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל חגי מרדכי, הגיע למקום יחד עם מפקד חטיבת אפרים, להרמת כוסית ותפילת שחרית. עוד קודם לכן הגיעו המתפללים על מנת לתקן את נזק שהוסב לציון הקודש, ככל הנראה על ידי ערבים תושבי האזור. מיד לאחר מכן התחילה התפילה, שבשיאה נקראה מגילת אסתר ברוב עם, על ידי האזרחים והחיילים יחדיו.

בסיום התפילה הודה מסיקה לקצינים ולחיילים שאפשרו את הכניסה המאובטחת וציין כי הוא "בטוח כי בזכות הכוחות שהן החיילים והן האזרחים שואבים מביקור וקריאת מגילה אצל יהושע בן נון יתחזק צה"ל ויצליח ביתר שאת במשימותיו וההתיישבות תלך ותגדל, תוסיף ותתעצם".

מסיקה מסר לכיפה כי "היה מרגש במיוחד לקרוא את מגילת אסתר, מגילת הגבורה של עם ישראל, ליד ציון קברו של הרמטכ"ל הראשון ומנחיל הארץ יהושע בן נון". הוא הוסיף כי "דווקא ביום בו אנו קוראים על מפלתו של המן לפני כל כך הרבה שנים, אנו מקבלים שוב תזכורת מאותם אנשים הרוצים להמשיך את דרכו גם בימינו. קו ישיר מחבר בין המן אל אחמדיניג'אד, המאיים בהשמדת העם היהודי, לבין מחבלי הרשות הפלשתינית שבוחרים למעשיהם את צלב הקרס כסמל ומחללים בברבריות קברי אבות קדושים. אל מול החושך הזה אנו נרבה אור, אור של שמחת הפורים של עם ישראל ובניינה של ארץ ישראל".