מתיישבי מגרון: אין סיבה לחתום על הרס בתי היישוב

מטה המאבק למען מגרון קיים מסיבת עיתונאים, בה טענו נציגי המתיישבים כי הם "רואים עין בעין" עם השר בני בגין וכי "כשליחי מדינת ישראל אנו בטוחים שההסכם ייחתם לבסוף. אין סיבה להרוס המאחז"

חדשות כיפה אורי פולק 27/02/12 15:00 ד באדר התשעב

מתיישבי מגרון: אין סיבה לחתום על הרס בתי היישוב
ועד מתישבי בנימין, צילום: ועד מתישבי בנימין

מטה המאבק למען מגרון קיים היום (ב') מסיבת עיתונאים בה התייחסו תושבי המאחז לכישלון המשא ומתן בנוגע להעתקת המאחז אל אדמות חוקיות. לטענת המתיישבים, אשר הפגינו מול משרד ראש הממשלה בירושלים, "אין שום סיבה היום לחתום על כך שבעוד שלוש שנים ייהרס היישוב".

איתי חמו, נציג המתיישבים, טען במסיבת העיתונאים כי "כרגע מדובר על כך שבהסכם הזה יש בעיות קטנות בניסוחים. אסור להציג את זה בתור אי הסכמה בין ממשלת ישראל למתיישבים. זה ספין שאני לא יודע מאיפה הוא הגיע. ברגע שהדברים יוצגו במסמך רשמי של מדינת ישראל, אנחנו נחתום".

לדבריהם, "בטיוטת ההסכם נכתב שהאתר הנוכחי יימסר למנהל האזרחי והבתים ייהרסו. מה שאנחנו מעוניינים לחתום עליו שמה שייעשה ביישוב מגרון - יהיה על פי חוק ועל פי דין. בעינינו, לחתום שאנחנו הורסים מבנים עוד שלוש שנים, זה לא אוטופי. אנחנו והשר בגין רואים עין בעין. ממשלת ישראל שלחה אותנו ואנחנו שליחיה. ההסכם ייחתם בסוף, אנחנו בטוחים שאין סיבה להרוס את הבתים ביישוב מגרון".

מוקדם יותר היום קיים השר בני בגין, מי שעומד במרכזו של המשא ומתן מול נציגי מגרון, מסיבת עיתונאים בה טען כי הממשלה מבקשת מתושבי מגרון "לחתום על ההצעה הזו כדי לאפשר לנו התייצבות משותפת מול בית המשפט העליון. בכתב זה תושבי מגרון אינם מתבקשים להביע הסכמה לכל סעיף ומילה המופיעים בהודעת הממשלה. כל שמוטל על תושבי מגרון לא להוסיף ולבנות במאחז ולאחר סיום בניית בתיהם לעבור למקום החדש".

בגין ציין כי במידה והסכמה שכזו תחתם בסופו של דבר, המדינה תפעל על מנת להסדיר את פינוי המאחז הקיים, בארכה נוספת עד סוף שנת 2015. "אנו מקווים כולנו, גם התושבים שזמן התכנון לא יארך כל כך ושיכולו להגיע לבתי הקבע בזמן קצר יותר, אך אנו מבקשים את הזמן המרבי", אמר בגין.