פוצץ ההסדר בין המדינה לתושבי מגרון

המחלוקת התגלעה בין הצדדים על רקע השארתם של המבנים ביישוב הקיים. השר בני בגין עשוי לפרוש מהתיווך בין הצדדים. מתיישבי מגרון: "בגין הניף חרב גירוש מול היישוב"

חדשות כיפה אורי פולק 27/02/12 10:40 ד באדר התשעב

פוצץ ההסדר בין המדינה לתושבי מגרון
Daniel Ventura-cc-by-sa, צילום: Daniel Ventura-cc-by-sa

השר בני בגין, שהוביל בחודשים האחרונים משא ומתן מול תושבי מגרון בעניין הסדרת המאחז והעתקתו למיקום אחר, צפוי להודיע היום (ב') על פרישתו מהתיווך, זאת במסגרת מסיבת עיתונאים שכינס. במקביל צפויים תושבים מגרון להפגין באותה השעה מול בית ראש הממשלה.

ההחלטה על פיצוץ ההסדר מתקבלת ברגע האחרון, חודש לפני הדד-ליין שקבע בג"ץ לפינוי היישוב. על פי דיווחים שונים, הסיבה למחלוקת שהתגלעה בין בגין לבין המתיישבים, נעוצה בשאלת קיומם של המבנים ביישוב הנוכחי - המתיישבים דרשו להשאירם על תילם ובגין קבע שהם ייהרסו.

במטה המאבק למען מגרון אמרו הגדירו היום את עמדתו של בגין כ"נסיגה מההבנות שהושגו עם תושבי היישוב", כמו גם "הנפת חרב הגירוש מול היישוב". גם במטה מבינים כי פיצוץ המו"מ, בשלב זה, מעמיד בסיכון גבוה במיוחד את המשך קיומו של המאחז, נוכח החלטת בג"ץ.

כפי שדווח בכיפה, החודש הגיעו שני הצדדים להסכמה, לפיה מתיישבי מגרון יועברו לאתר סמוך בו ייבנה יישוב קבע חוקי, כשבשטח הנוכחי תשמר הנוכחות האזרחית. הממשלה אישרה את המתווה, לפיו המדינה תתכנן את שכונת הקבע החדשה של המאחז ואת פיתוח התשתיות, ובתוך כשנתיים ושלושה חודשים התושבים יוכלו לעבור להתגורר שם.