המתח בעמונה גואה: נערכים לפינוי, מתנגדים לסיכומים מאחורי גבם

המתח בעמונה הולך וגובר. התושבים ניסו ל´פוצץ´ ישיבה שדנה בפתרונות דיור לגביהם ללא השתתפותם, ובמקביל ממשיכים להיערך למחאה והתנגדות לפינוי

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/12/16 13:38 ז בכסלו התשעז

המתח בעמונה גואה: נערכים לפינוי, מתנגדים לסיכומים מאחורי גבם
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

תושבים מעמונה ניסו לפוצץ ישיבה שדנה במציאת פתרונות דיור חלופי לתושבי היישוב שעומד בפני פינוי וקראו למשתתפיה "טרוריסטים". בעמונה זועמים על כך שלטענתם, לא זימנו את נציגי הישוב לישיבה ובכך ניסו לקבל החלטות מאחורי גבם. כך פורסם ברשת ב'.

על פי הפרסום, בישיבה השתתפו נציגים של מועצת יש"ע, תנועת אמנה ומזכירות הישוב עפרה. למקום הוזעקו שוטרים לשמור על הסדר. בעפרה אמרו שהם מבינים ושותפים לכאבם של תושבי עמונה אך הם לא מתכוונים להשלים עם מעשי אלימות.

בתוך כך, בוועד הפעולה של עמונה מתכוננים ליום הפינוי. עד כה גויסו קרוב ל-300 אלף שקלים דרך אתר headstart. בנוסך לכך נבחנות דרכים חלופיות להגיע ליישוב ביום פינוי במטרה לעקוף את מחסומי כוחות הביטחון. בעמונה מדגישים כי ככל שהדבר תלוי בהם, המחאה עתידה להיות חריפה אך לא תהיה אלימות מצידם

צבי סוכות אחראי השטח של מטה עמונה אמר כי "כבר עכשיו יש מאות אנשים שנמצאים על ההר וככל שהמועד יתקרב יגיעו יותר ויותר. ברגע שתישמע הידיעה שהפינוי מתחיל יגיע אנשים מהמון מקומות מכל הארץ. יש אצלינו אלפי אנשים שרשומים אצלנו שיגיעו או לםחות ינסו להגיע ביום פקודה. המחאה תהיה חריפה כמה שיותר".