השר לשעבר בנימין בן אליעזר נפטר

בנימין בן אליעזר, לשעבר שר הבטחון, הלך לעולמו בבית החולים אסף הרופא. בנט: "פואד היה לוחם למען ביטחון ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/16 18:06 כד באב התשעו

השר לשעבר בנימין בן אליעזר נפטר
פלאש90, צילום: פלאש90

השר לשעבר, ח"כ בנימין בן אליעזר, מהפוליטיקאים הותיקים בישראל נפטר היום (א') בגיל 80. בשבועות האחרונים אושפז בן אליעזר במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא. אחר הצהריים הודיע המרכז הרפואי אסף הרופא על מותו של בן אליעזר.

בנימין (פואד) בן-אליעזר היה איש צבא ופוליטיקאי ישראלי. לאחר סיום שירותו הצבאי בדרגת תת-אלוף, נבחר כחבר הכנסת וכיהן בה בשנים 2014-1984. היה שר במספר ממשלות ישראל ובמגוון תפקידים: שר הבינוי והשיכון, שר התקשורת, שר התשתיות הלאומיות ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה. בשנים 2003-2001 כיהן כשר הביטחון בתקופת האינתיפאדה השנייה ומבצע חומת מגן. בשנת 2014 היה מועמד המפלגה בבחירות 2014 לנשיאות ישראל, כמה ימים לפני הבחירות פרש בעקבות חקירת משטרה, שבסופה הועמד לדין בעבירות שוחד ומרמה, עד שלבסוף נפטר לפני ההכרעה במשפטו.

ראש הממשלאה נתניהו אמר: "פואד שירת עשרות שנים את מדינת ישראל, כלוחם, כמפקד, כאיש ציבור וכשר בכיר בממשלה. הכרתי אותו והערכתי את תרומתו ואת דמותו המיוחדת. בשיחות רבות איתו הביע פואד את דאגתו ומחויבותו לעתיד המדינה שאותה כל כך אהב. יהי זכרו ברוך"

שר החינוך נפתלי בנט "‏פואד היה לוחם למען ביטחון ישראל. ממבצע קדש ב56׳ ועד האינתיפאדה השנייה חייו שזורים בדברי ימי עמנו".עוד הוסיף בנט כי בן אליעזר היה "לוחם, איש ציבור ומעל לכל-בן אדם".

השר אורי אריאל ספד לבן אליעזר באומרו "‏פואד איננו אבל תרומתו האדירה למדינת ישראל, הן בביטחון והן בהתיישבות, תלווה את כולנו שנים ארוכות".

"בשתי מילים איש טוב" כך ספד מוטי יוגב לבן אליעזר וסיפר "נוכחתי בכך כאשר היה שר התעשייה והמסחר ומתוקף תפקידו היה אחראי על בניית מעונות לגיל הרך. כסגן ראש מועצה בבנימין באותה תקופה כשבאנו לבקש על בניית כיתות מעון, עוזריו אמרו לו "אבל הם מתנחלים", הוא ענה להם "יש שם ילדים קטנים? אנחנו נבנה להם" ואישר בנייתם של כיתות מעון רבות ביהודה ושומרון".