שלום כיתה א' למויישי ואחמד

מפת גני הילדים בירושלים מראה, כי 80% מהילדים שיעלו לכיתה א' בשנה הבאה הם מהמגזר החרדי והערבי

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/07/16 12:22 כ בתמוז התשעו

שלום כיתה א' למויישי ואחמד
יחצ, צילום: יחצ

בשכונות רבות בירושלים, נאבקים הגנים הממלכתיים והממלכתיים הדתיים על קיומם וכפי שפורסם ב mynet, גם נסגרים מידי שנה גני ממ"ד ובמקומם נפתחים גנים בעלי צביון חרדי.

בשכונת רמות למשל, שכונה שהורכבה בעבר בעיקר מהמגזר הדתי לאומי והחילוני, נסגרו בשנים האחרונות 2 גני ממ"ד וכיום מופעלים בשכונה 4 גנים שכאלה, לעומת זאת בשנת 2011 פעלו ברמות 118 גנים חרדים וכיום המספר עומד על 155.

גם בגבעת מרדכי, שבמשך שנים דרו בה דתיים לאומיים, חרדים וחילונים, שינוי דומה מורגש באויר, בשכונה נותר גן חילוני אחד המאגד בסה"כ 25 ילדים, בנוסף פועלים בשכונה 11 גני ממ"ד עבור 318 ילדים ואילו המגזר החרדי מפעיל 6 גנים בהם רשומים 182 ילדים עליה משמעותית ביחס לשנים האחרונות.

בשכונת רמת אשכול, שבעברה היתה מעורבת, מסתפקת כיום בגן ממלכתי אחד. בעוד שבגזרת הגנים החרדים המספר כיום עומד על 58, כש- 11 התווספו רק בשנים האחרונות, האוכלוסייה הדתית־לאומית, שהצטמצמה, ניהלה בימים אלה מאבק על שני גני החובה האחרונים מהזרם הממלכתי־דתי. הורי גן 'ממ"ד אושרה' הצליחו להשיג בסופו של דבר 23 תלמידים ולהשאיר את המוסד החינוכי תחת המסגרת הממלכתית. הרב אהרון ליבוביץ', משנה למחזיק תיק החינוך: "גם אם יש החלטה שהיא נכונה מבחינה מקצועית, מבחינת הציבור הפלורליסטי שהוא המיעוט בשכונה, המציאות שמייצרים עבורו היא מגמה שבסופה הציבור הזה יעזוב את השכונה".

באופן כללי נכון לשנת הלימודים הבא תשע"ז, 25,144 הם ילדים חרדים, 17,055 הם ערבים, ואילו 13,104 בלבד לומדים במסגרות החינוך הממלכתיות והממלכתיות־דתיות, כשבין ילדי כיתות א' מהווים ילדי המגזר החרדי והערבי כ 77% מכלל הילדים.

לצורך השוואה, לפני 5 שנים מספר הילדים בגילאי הגן מהמגזר החרדי עמד על 16,522. ואילו במגזר הכללי, הכולל את הממלכתי והממלכתי־דתי, המספר עמד על 9,063..