נדחתה ההצבעה בכנסת להכנסת ישראל ביתנו לממשלה

בשל המתיחות מול הבית היהודי נדחתה ההצבעה בכנסת למועד לא ידוע, במטרה לפתור את המחלוקת ולהגיע לפתרון בנודע לדרישתו של בנט לחיזוק הקבינט הביטחוני

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/05/16 16:25 כא באייר התשעו

נדחתה ההצבעה בכנסת להכנסת ישראל ביתנו לממשלה
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

המשבר בין הליכוד לישראל ביתנו נמשך: ההצבעה הטלפונית בממשלה על צירוף ישראל ביתנו ומינויו של ליברמן כשר הביטחון נדחתה וכך גם ההצבעה בכנסת.

בנט החליט שלא לוותר על דרישתו למינוי מזכיר צבאי לחברי הקבינט הביטחוני והודיע כי הוא אינו מוכן להתפשר על כך. "אני רוצה לשמור על כבודו של ראש הממשלה, כל עוד נתקן כבר את הקבינט. לא תיקים, לא ג'ובים, לא תקציבים. חיי החיילים שלנו. לחיי אדם אין מחיר. אני לא מסוגל לוותר יותר", כתב השר בנט הבוקר וזכה לתמיכה רבה מחבריו לסיעה ואפילו מאויבים פוליטיים.

"דרישתנו היא פשוטה ודרמטית: שהמפקד של הרמטכ"ל וצה"ל, כלומר הקבינט הביטחוני, הגוף שמקבל החלטות הרות גורל של חיים ומוות, יפסיק להיות עיוור. והוא כרגע עיוור מתוך החלטה", האשים בנט.

"אנו דורשים שחברי הקבינט יעברו הכשרה. שיקבלו חומר לפני דיונים. שירדו לשטח לראות במו עיניהם. שיקבלו תמונה מלאה, לא מצונזרת, של כלל החזיתות. שיהיה לנו מזכיר שיגיע אלינו פעם-פעמיים בשבוע ויעדכן אותנו בכל מה שצריך", דורש בנט וטוען כי כיום חברי הקבינט ממודרים ממידע חיוני באופן עקבי. לטענתו, בשנתיים שקדמו ל"צוק איתן" חברי הקבינט לא עודכנו שיש בכלל מנהרות טרור החודרות לישראל, לא ידעו על תכניות האויב, ולכן ברגע האמת "צוק איתן" התנהל באיחור רב ובמשך 51 יום, במקום שבוע כפי שנחשף בפרוטוקולים של הקבינט שפורסמו לאחרונה.

בינתיים, נראה כי ראש הממשלה מנסה להרוויח זמן במטרה להגיע להבנות עם הבית היהודי בנושא שכן הוא לא מעוניין להפיל את הממשלה בהתנגדות לדרישה של בנט שנשמעת הגיונית ומטרתה הגדלת הביטחון של אזרחי המדינה.