אורבך: אם אנחנו נחרים עסקים חרדים - החברה החרדית תקרוס

השר אורי אורבך מאיים על עסקני החברה החרדית: "אני מציע לא להכנס להחרמות, משום שאם הציבור הדתי-לאומי יתחיל חלילה להחרים עסקים חרדיים - החברה החרדית עלולה פשוט לקרוס"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/09/13 14:22 יג בתשרי התשעד

אורבך: אם אנחנו נחרים עסקים חרדים - החברה החרדית תקרוס
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

השר לענייני אזרחים ותיקים, אורי אורבך, משגר היום (ג‘) איום מרומז לחברה החרדית, זאת נוכח מספר פרסומים שהגיעו לאמצעי התקשורת בשבועות האחרונים ובהם קריאה להחרמת בעלי עסקים דתיים-לאומיים, זאת בגין התנהלות ”הבית היהודי“ בממשלה.

בעדכון לתומכיו ששלח היום אורבך, הוא ציין כי ”כמה חוגים חרדים מפרסמים מודעות הקוראות להחרים מוכרי ארבעת המינים מהמגזר הדתי לאומי כ“נקמה“ על שותפותנו בממשלה ועם יאיר לפיד“. בהקשר הזה, כתב אורבך כי הוא ”מציע למחרימנים האלה לא להיכנס לזירת החרמות, משום שאם הציבור הדתי-לאומי יתחיל חלילה להחרים הכשרים חרדיים ובעלי עסקים חובשי כיפות שחורות - החברה החרדית עלולה פשוט לקרוס.

בתוך כך ובמסגרת האגרת ששיגר לתומכיו, התייחס אורבך גם ל“ניצול היח“צני“ של הקשישים והעניים, באמצעות ארגונים ועמותות, בתקופת החגים. ”אני תומך מאוד בכך שעמותות ונדבנים יסייעו לנצרכים ובהם קשישים לקראת החגים ובכלל. זה חשוב, משלים את מה שהממשלה נותנת ומעורר הערכה. אבל יש משהו בלתי נסבל בפסטיבל הצילומים והפרסום המלווה את הנדבנים“, כתב אורבך.

הוא הסביר כי ”זקנים הם לא דוגמני-עוני, ולא אמורים להיות חלק ממסע יחסי ציבור של אף תורם וגם לא של אף משרד ממשלתי. אוסיף ואומר רק שהצגת הזקנים בתקשורת כל הזמן רק בהקשר של עוני וחולי, עושה עוול לזקנים וגורמת שההתייחסות לקבוצת גיל זו תהיה בסופו של דבר לא מתוך הערכה וכבוד, אלא מתוך רחמים וצדקה. זה לא רצוי והנזק עלול לעלות על התועלת. כדאי לנסות מתן בסתר“.