תנועות המקדש יתרגלו הקרבת קרבן פסח

כמידי שנה יתרגלו תנועות המקדש את הקרבת קרבן הפסח על כל שלבי הכנתו. הרב שמואל אליהו: חובה על כל אחד לדעת להקריב קרבן פסח

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/03/15 13:40 ג בניסן התשעה

תנועות המקדש יתרגלו הקרבת קרבן פסח
איגוד מכוני המקדש, צילום: איגוד מכוני המקדש

ביום שני הבא, י' בניסן, ביום שבו נצטוו בני ישראל במצרים ליטול שה לביתם לקראת הקרבתו, יקיימו תנועות המקדש מעמד חגיגי שיכלול תרגול מלא של הקרבת הפסח על כל חלקיו שבסופו יקבלו הנוכחים אף כזית צלי.

האירוע שיתקיים בירושלים יכלול שחיטת כבשים, הזאת דמם על מבנה דמוי מזבח, בידי כהנים לבושים בבגדי כהונה כשרים לקול שירת "הלווים" של הזמר מרדכי יצהר, ויסתיים בצליית הכבשים - ראשם על כרעיהם וקרבם.

תנועות המקדש קיימו אירועים דומים גם בשנים הקודמות, זוהי השנה הרביעית ברציפות בה נערך האירוע כשבפעמים הקודמות השתתפו בו למעלה מאלף איש. האירוע נערך בכוונה תחילה שלא בעיר העתיקה מחשש למהומות של המוסלמים שרואים בטקס הכנות לכניסה להר הבית.

המתיחות בנושא הר הבית החמירה מאד בשנה האחרונה לאור האירועים בהר וניסיון החיסול של פעיל הר הבית, יהודה גליק. המשטרה צפויה לאבטח את האירוע שנעשה בתיאום מלא עימה.

גם מבחינה הלכתית מקפידים המארגנים להדגיש שמדובר בתרגול בלבד ולא בהקרבת קורבנות, שכן ישנו איסור להקריב קרבנות מחוץ לבית המקדש.

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, בירך את המארגנים ואמר, כי חובה על כל אחד לדעת כיצד עושים קרבן פסח. "אנו צריכים להתרגל לחשוב קדימה. הדברים הללו צריכים להביא אותנו לשבור את המחסום הרוחני שמונע מאיתנו לחשוב באופן מעשי על הקרבת קורבן הפסח", אמר הרב.

הנוכחים הרבים צפויים לקבל כזית מבשר הצלי לקערת ליל הסדר, למרות שיש לציין שלפי כמה דעות אין להשתמש בבשר צלי בקערת הסדר בכדי שלא יראה כאילו מדובר בקרבן פסח אמיתי.