יראת שמיים או ציונות?

בתשובה להתלבטות הורים האם לשלוח את ביתם לבית ספר ממ"ד ברמה תורנית נמוכה או לבית ספר חרדי. פסק הרב אליקים לבנון לטובת בית הספר החרדי: "את ערכי הגאולה תשלימו בבית"

חדשות כיפה אורי פולק 08/08/10 00:00 כח באב התשע

יראת שמיים או ציונות?
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה וראש הישיבה במקום, נשאל בעלון היישוב "קשר אמיץ" באשר להתלבטות זוג הורים בשאלה האם לשלוח את בתם לבית ספר ממלכתי-דתי שרמתו התורנית "סבירה" בעיניהם, או לבית ספר מקביל - חרדי.

"בתנו עולה השנה לכיתה א ויש אפשרות לשלוח אותה לבי"ס ממ"ד תורני, שאיננו מספיק תורני לטעמנו. אין חינוך לצניעות והבנות באות מבתים "פתוחים", אינטרנט, טלוויזיה וכד", כותבים ההורים לרב. "יש עוד בי"ס חרדי של תושבים יוצאי ארה"ב, שם היא תתחנך ליראת שמים, אבל תפסיד את הצד הציוני. מה עדיף?".

הרב לבנון מסביר בתשובתו כי הבחירה בין בתי הספר היא שאלה של רווח והפסד. "מה תרוויחו, ובמה יינזק החינוך שלה? הרווח הוא התכנים הבריאים של תורת הגאולה, קשר לבנין הארץ... עם זאת, לדעתכם בית הספר לא מספיק תורני ומכאן שלבתכם תהיה ביקורת כלפי בית הספר", כותב הרב, שאף מדגיש כי היות וחברותיה לא ילכו עמה לבית הספר הממלכתי-דתי, "הסיכויים קלושים שתצליח ללמוד ולעלות".

בתשובתו, קובע הרב לבנון כי ישנו הבדל משמעותי בין בתי ספר חרדיים לבין בתי ספר חרדיים-אמריקאיים ומציין כי למרות שבית הספר "איננו מדגיש את הגאולה והתחייה, תוכלו בנקל להשלים את התכנים הללו בבית ובחברה בה גדלה הבת". בסיכומו של עניין, פוסק הרב כי "ודאי עדיף שתלמד בחרדי".