בגלל איומים על חייה: הגיבורה מעוטף עזה ויתרה על הדלקת משואה ביום העצמאות

נסרין יוסף, אזרחית דרוזית המתגוררת ביישוב יתד, יצאה בבוקר ה-7 באוקטובר ועזרה לכוחות הביטחון שפעלו במקום כשתחקרה יחד עם בעלה את מחבלי הנוח'בה. עתה היא מוותרת על הכבוד מחשש לחייה וחיי משפחה. השרה רגב: "הצטערתי לשמוע על הסרת המועמדות עקב איומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 09:58 כז בניסן התשפד

בגלל איומים על חייה: הגיבורה מעוטף עזה ויתרה על הדלקת משואה ביום העצמאות
נסרין יוסף, מוותרת על הדלקת המשואה, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

נסרין יוסף, אחת מגיבורות ה-7 באוקטובר שפעלה בעוטף עזה על מנת להציל חיים מוותרת על הדלקת המשואה בטקס יום העצמאות, זאת לאחר שנבחרה להיות אחת ממדליקות משואת המחלצים. יוסף ויתרה על הזכות בעקבות איומים על חייה וחיי משפחתה שהתקבלו מאז היוודע שהיא בין מדליקי המשואות.

יוסף, דרוזית ישראלית תושבת היישוב יתד, יצאה בבוקר ה-7 באוקטובר וסייעה לכוחות הביטחון ביישוב בכך שתחקרה את מחבלי הנוח'בה של חמאס והביאה מידע חיוני להגנת היישוב ובכך הצילה חיים רבים.

"נסרין מנעה התקפה משמעותית על היישוב"

בנימוקים להדלקת המשואה נכתב על יוסף כי "נסרין חילצה בנחישות מהמחבלים מידע בעל ערך רב על הימצאותם של מחבלים נוספים ביישוב, והכווינה אליהם את אנשי כיתת הכוננות. כשמחבלים אחרים ניסו ליצור קשר טלפוני עם חבריהם שנתפסו, נסרין שיטתה בהם, תוך שהיא מתרגמת למפקד בשטח את השיחה מערבית. כך הצליחה לפתות אותם למסור מידע בעל ערך רב. בתושייה ובקור-רוח מנעה נסרין התקפה משמעותית על היישוב והצילה חיים רבים".

בתגובה ל-N12 אמרה יוסף: "אני חושבת שיש אנשים שמגיע להם יותר ממני, עשיתי מה שעשיתי לא כדי להדליק משואה. זאת המדינה שלנו ונמשיך לשמור עליה לא משנה אם הדלקנו משואה או לא".