לא רוצים הפרדה

קבוצת הורים מגבעת שמואל מבקשת למנוע את הקמתו של בית ספר נפרד בעיר

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 30/05/10 00:00 יז בסיון התשע

לא רוצים הפרדה
אילוסטרציה hoyasmeg-cc-by, צילום: אילוסטרציה hoyasmeg-cc-by

יוזמה חדשה בגבעת שמואל מבקשת להקים בית ספר דתי מעורב בעיר. קבוצת הורים החוששת מהקצנתה הדתית של העיר, מארגנת בימים אלו עצומה הקוראת לראש העיר שלא להפריד את בית הספר הממלכתי-דתי שיוקם בקרוב בעיר.


כיום ישנם בגבעת שמואל שני בתי ספר ממלכתיים דתיים, שניהם מוגדרים כתורנים ובשניהם קיימת הפרדה בין הבנים לבנות כבר מכיתה ב. בחוזר שהוצא להורים הודיעה העירייה שבית הספר הדתי השלישי יעוצב ברוח דומה לשני בתי הספר הקיימים כיום, דבר שקומם את חלק מההורים. לדברי ההורים רוב האוכלוסייה בעיר איננה מאמינה במוסדות חינוך נפרדים בגילאים הצעירים, ולכן הקמת בית ספר נוסף במתכונת זו אינה מתאימה לאופייה של העיר.


"לדעתנו, ראוי שאופי בית הספר יהלום ויתאים לאופי הציבור בגבעת שמואל, אשר הינו דתי ומסורתי אך גם פתוח וסובלני, כך שביה"ס ישלב תורה ודרך ארץ ויקיים חברה מעורבת צנועה אשר תשמור על עירוב ראוי בין בנים ובנות, באופן הדומה לבתי הספר בהם גדלנו ולא כפי הקיים כיום בגבעת שמואל" כתבו ההורים בעצומה.

בנוסף, פנתה תנועת "נאמני תורה ועבודה" למפקח החמד בגבעת שמואל ובמחוז מרכז, ולראש העיר בדרישה לשקיפות מוחלטת בתהליך קבלת ההחלטות בנושא, לברר את רצון ההורים בעיר ולהתחשב ברצונם. מתנועת "נאמני תורה ועבודה" נמסר לכיפה כי :"כיום קיימים בגבעת שמואל שני בתי ספר בעלי אופי חרד"לי, הנפרדים כבר מכיתה ב ונראה שגם בית הספר החדש שיוקם יהיה בעל אופי דומה. אנו חוששים שמצב זה נוצר בעקבות העובדה שלפחות עד לתקופה האחרונה, אופיים של בתי הספר נקבע ע"פ גורמי לחץ ולא ע"פ שיקולים חינוכיים ומערכתיים המתחשבים בכלל הציבור. לאחר תקופה ארוכה שבה לא הייתה מדיניות מערכתית ברורה, אנו מקווים שכניסתו של אברהם ליפשיץ לתפקיד מנהל החמ"ד, תביא לשינוי במצב הקיים ותיצור קריטריונים ברורים בנושא. אנו מאמינים כי הנהלת החמ"ד תוביל את אופיים של בתי הספר על פי משנת החמ"ד אשר משלבת תורה ודרך ארץ כדרך חינוכית לכתחילה."


תגובת עיריית גבעת שמואל :" מי שמקים בתי ספר זה משרד החינוך וזאת ע"פ פרוגראמה ברורה וקבועה מראש. בחינוך הממ"ד אף ישנן הנחיות ברורות של מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך.

לאחר שבית הספר מוקם ומאוכלס בתלמידים, מתכנסים מנהל/ת בית הספר יחד עם צוות החינוך ובשיתוף ההורים על מנת לקבוע את אופיו של בית הספר. אופיו של בית הספר נקבע עם תחילת פעילותו ולא טרם הקמתו".