חדש: זקנים לחולי סרטן

מחקרים הוכיחו שמאוד קשה לאשה לאבד את שיערה במהלך טיפולים כימותרפיים. אבל מה עם זקן לגברים? מספרה שמכינה פאות החלה בהכנת זקנים לגברים שאיבדו את שערם כתוצאה מהמחלה והטיפולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/17 09:02 כה בטבת התשעז

חדש: זקנים לחולי סרטן
shutterstock, צילום: shutterstock

מחקרים רפואיים רבים מצאו שפאות עבור נשים העוברות טיפולים כימותרפיים ומאבדות את שערן יכולות לשפר את תחושת הדימוי העצמי ולסייע בתהליך ההחלמה. כעת פתחו בבית־החולים בילינסון ביוזמה חדשה - זקנים עבור גברים שאיבדו את שערם בעקבות הטיפולים. כך מפורסם היום בידיעות אחרונות.

במרכז דוידוף לטיפול ולחקר מחלת הסרטן בבית־החולים פועלת כבר יותר מ־13 שנים מספרה שמכינה פאות עבור נשים חולות סרטן שעוברות טיפולים כימותרפיים הגורמים לנשירת השיער.

"לפני 13 שנים חליתי במחלת הסרטן, ובזמן אחד הטיפולים עמדה לידי מישהי שסירבה לקבל כימותרפיה", סיפר אלי בן זיקרי, הספר מבית־החולים בילינסון. "שאלתי אותה מדוע היא מסרבת, והיא השיבה לי שאני לעולם לא אבין איזו תחושה נוראית זו עבור אישה לאבד את שערה", הוא נזכר. "באותו הרגע אמרתי לאשתי - אני גם ככה עומד למות, קחי את כל הפאות שהבאתי לאחרונה מצרפת ותתרמי אותן לנשים חולות סרטן. בזכות התרומה הזו נשים רבות הסכימו לעבור כימותרפיה".

עד היום ייצר בהתנדבות, בן זיקרי, פאות עבור כ-15 אלף נשים חולות סרטן עם צוות של 150 מתנדבים.

באחרונה החליט לייצר זקנים עבור גברים שעוברים טיפולים כימותרפיים. "יום אחד התקשר אליי אחד הרופאים ואמר לי שיש לו רב גדול שחולה בסרטן והוא לא מוכן לפגוש את התלמידים שלו לאחר שנשר לו השיער. בעבודה שלי צריך הרבה יצירתיות - כמו שאני מכין פאה עבור ילדה בת שלוש, אני יכול להכין גם זקן".

בן זיקרי והצוות שלו קוראים לנשים לבוא ולתרום שיער עבור חולות סרטן, ובנוסף הם זקוקים גם לכוח אדם שיכול להתנדב בסיוע הכנת הפאות והזקנים.