מרד הורים בתנועת הצופים: רוצים לשלם כמו בבני עקיבא

מכתב נזעם שנשלח לשר החינוך נפתלי בנט על ידי הורים לילדים בתנועת הצופים קובל על כך שהתשלומים בצופים גבוהים במיוחד הן בתשלומים השנתיים והן בתשלומים החודשיים בהשוואה לתנועת בני עקיבא

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/10/15 16:20 כד בתשרי התשעו

מרד הורים בתנועת הצופים: רוצים לשלם כמו בבני עקיבא
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הורים לחניכים בתנועת הצופים החליטו לצאת למאבק כנגד התשלומים הגבוהים שהם נדרשים לשלם לתנועה, שמתנהלת לטענתם בחוסר שקיפות ולא מספקת הסבר לגבי השימוש בכספים והמשכורות הגבוהות בקרב ההנהלה, כך דווח ב'דה-מרקר'.

הורים לילדים בתנועה פנו במכתב שנשלח באחרונה לשר החינוך, נפתלי בנט ובו ביקשו הורי החניכים בתנועת הנוער לעצור את התשלומים לתנועה, "עד שנקבל מהנהלת הצופים שקיפות והתדיינות בנושא גביית הכספים. עוד אנו מבקשים פיקוח על הכספים המנוהלים בעמותה".

ההורים הזועמים טוענים כי נדרשו לשלם בתחילת השנה כאלף שקל ובהמשך הם צפויים לשלם על מחנה הפסח והמחנה הגדול עוד כ-1200 ₪, סך הכל כ-2,200 ₪ בשנה.

עם היוודע הסכומים התארגנו כמה הורים ועברו על הדו"חות הכספיים של התנועה, שם גילו שהיא מנהלת 165 מיליון שקל בשנה, שרובם מגיעים מתשלומי ההורים, (חלק אחר מגיע מתרומות וחלק שלישי, כ-25 מיליון שקל, מגיעים מתקציב משרד החינוך), וזאת בחוסר שקיפות ומבלי שההורים יודעים לאן הולך הכסף.

ההורים לא התעצלו ובדקו במקביל את הדוחות הכספיים של תנועת בני עקיבא, שם גילו שההתנהלות רזה בהרבה למרות שמספר החניכים כמעט זהה בנוסף גביית ההורים נמוכה משמעותית והם גובים כמעט שליש מהתשלומים החודשיים שההורים בצופים נאלצים לשלם.

במכתב שנשלח לבנט כותבים ההורים עוד כי "אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר (בין שתי התנועות) נובע מהבדלים בעלויות השכר בין שתי העמותות. לדוגמא, בשנת 2013, עלויות השכר בצופים עמדו על 50 מיליון שקל. מתוכן עלות שכר ההנהלה היה 5 מיליון שקל, בעוד שעלויות השכר של בני עקיבא עמדו על כ-16 מיליון שקל, מתוכן עלות שכר ההנהלה כ-1.5 מיליון שקל.

"אנחנו, הורי החניכים בצופים, מבקשים ממשרד החינוך, מבקר המדינה, נציב תלונות הציבור והנהלת התנועה, להשוות את גביית הכספים לזו המונהגת בתנועת בני עקיבא" סיימו ההורים.

בתנועת הצופים בחרו שלא להגיב.