שאל את הרב

יום הולדת למה?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 08/01/04 10:48 יד בטבת התשסד

שאלה

למה חוגגים יום הולדת?

והאם יום הולדת זה חשוב

תשובה

ב"ה



ברכה ושלום.


חוגגים יום הולדת כי זה היום החשוב ביותר בתולדות האדם זה היום בו הוא בא לעולם.!!!!
ביום הזה נעשו לאדם ניסים גדולים מאוד .שאחד מהם מוזכר בתלמוד הבבלי שהעובר מונח בבטן אימו כפנקס מקופל ובא מלאך ומלמדו את כל התורה וכשהוא יוצא אז נפתח הסתום ונסתם הפתוח.
ממש נסי ניסים.
כי אם האדם היה זוכר את מה שהמלאך מלמדו או שלא היה עובר את התהליך של הלידה בצורה לא תקנית .הוא היה בצרות צרורות. ועל העיניין הזה אדם חוגג ומודה להשם .והאדם מציין את יום ההולדת שלו כהודאה על ניסי ביאתו לעולם. יום זה הוא יום מיוחד-אין ספק בכך .ולפי תאריך זה חוגגים את יום ה"בר מצווה"
.יש בו פוטנציאל רוחני גם בזה אין ספק וכבר עמדו על כך בתושבה כאן באתר ב:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=30456

אולם בספר "בן איש חי" מובא שיש מנהג טוב ואולי יותר טוב לחגוג דווקא את יום כניסת האדם בבריתו של אברהם אבינו. שאז ביום זה ניתן לאדם השם שלו.ובשם שלו מקופל כל תמצית חייו. וביום הזה הוא בבא בברית עם השם ועם עם ישראל .זה יום גדול עבור האדם.
וביום הזה הוא עבור תהליך של הסרת העורלה .והטומאה והזוהמה ונכנס לברית בתיקון .כי השם לא ברא את האדם שלם והאדם ביום הברית מתקן תיקון גדול בעצמו.


לתיקון הזה מופיע בספר "בן איש חי " תפילה מיוחדת הנאמרת בחגיגת יום הברית בכל שנה ושנה.

והאדם [נמשל] לעץ "כי האדם עץ השדה " ובעצים הראש השנה שלהם הוא לאוו דווקא יום הנטיעה אלא יום החנטה . זה היום שקובע באופן כללי (טו בשבט ראש השנה לאילן כדברי המשנה כדעת בית הלל) וזה היום שקובע באופן פרטי לכל עץ ועץ זה יום ההתחדשות של העץ .זה היום בו העץ חוגג לעצמו את "ברית המילה" שלו כי הוא ממצא את הפוטנציאל שלו להניב פירות ולהיות "עץ עושה פרי" .


בברכת מזל טוב,




עוזיאל


.

כתבות נוספות