שאל את הרב

בנים מסתכלים עליי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/05/16 13:58 כא באייר התשעו

שאלה

היי,

הנושא הזה מעסיק אותי כבר מלא זמן, ואני לא יודעת מה לעשות. בשנתיים האחרונות בנים התחילו להסתכל עליי בכללי, גם בנים בגיל שלי מבני עקיבא, וגם כאלה שיותר גדולים ממני... אני לא יודעת מה לעשות! המבטים שלהם משגעים אותי, הם ממשיכים עם זה גם בתפילה, ואני די בטוחה שהם חושבים שאני בגילם, למרות שאני עדיין קטינה.

גם מדריכים מבני עקיבא 'מתחילים' איתי, ואני לא יכולה לעשות כלום. לקחת אותם לשיחה? זה מביך... אני מתלבשת צנוע והכול - אז למה מסתכלים עליי? אני בטוחה בזה אחרי שנתיים, גם חברות שלי אמרו לי את זה, ואני רוצה שזה יפסיק. מה לעשות? תודה רבה.

תשובה

שלום יקרה,
את נשמעת בחורה ששואפת גבוה, רואים שחשוב לך מעצמך ומי מה שאת משדרת. טוב שאכפת לך, שאת בחורה ערנית כי זה כבר מפתח טוב לתשובה.



בטבע הדברים ישנו גיל שבנים מתחילים יותר להסתכל על בנות, לאו דווקא עלייך. וזה לא חייב להיות קשור ללבוש, למראה, לכריזמטיות. אפילו בצד מדעי יש הורמון שמופרש לטובת כך, וזה טבעו של העולם. ובכל זאת, אנו לא מקבלים זאת כמובן מאליו, זה נושא שצריך לעבוד עליו, מצד שני הכיוונים.
יש כאן נושא של כבוד שכולנו רוצים בו, שיכבדו אותנו קצת יותר. ומהו כבוד? אני חושבת שזה לתת ערך לדבר. כאשר מביטים בנו כל הזמן אנו יכולים להרגיש שלא נותנים לנו את הערך המתאים לנו, את המיוחדות שמתאימה לנו.



בנושא הזה, ישנם שני צדדים, מצד אחד גברים צריכים לעבוד על הכבוד שלהם, להיזהר יותר ומהצד השני יש אותנו הבנות שגם לנו יש עבודה בנושא, אז מה לעשות?

ישנם דברים שמעוררים את המשיכה הטבעית הזאת, לדוגמא: עננת בושם, איפור מוגזם, בגדים חושפניים. אנו יכולות להשתדל לשים את הדברים בגבול הטעם הטוב.

בנוסף, אנו יכולות למשוך מישהו רק בדיבור או בהתנהגות שלנו , אנו צריכים לדעת לכבד את עצמינו בעניין הזה, ולא להחצין את השפת גוף שלנו, את ההתנהגות.

גם, לפעמים זה טוב לדבר, אני לא מכירה את כל הצדדים בסיטואציה, אך יש אנשים שיהיה טוב לדבר איתם על כך, זה יכול להיות קומנרית, מדריכה, אימא, מחנכת.

ועוד, אני חושבת שהרגשה כזאת או אחרת, היא הרגשה שלנו, ויש שני כיוונים לקחת אותה אנו יכולים להשקיט אותה או להפך לפתח את אותה המחשבה.
לפעמים עדיף דווקא לא לדבר עם כל אחד, כאשר נושא הופך להיות בשיח, לפעמים הוא מעורר, ואולי הדיבור עם אנשים שישימו לב לכך, וישאלו אותך על כך, זה יגדיל את הסיטואציה ויפתח אותה במקום להקטין את המקרה.

לסיכום, אני מאוד מעריכה אותך, זה המון אומץ לקבל כזאת החלטה. ובאמת, אנו צריכים לחזק את הכבוד בעולם, לכבד כל דבר באשר הוא, לתת ערך לכולם, להעריך את המיוחדות שיש בכל אחד. אני מאמינה בך ומקווה שנפתח כאן עוד כיוון מחשבה, לכל דבר את יכולה לשלוח בחזרה תגובה.

תודה יעל.

כתבות נוספות