שאל את הרב

עיצות להמנע מפגם הברית - לבנים - מציבור הגולשים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/09/15 20:23 יט באלול התשעה

שאלה

העזרה הראשונה:

לא תמיד היצר קובע איתנו פגישה מראש. הוא גם לא ממש מחכה שנזמין אותו. וגם לא אכפת לו ,לחצוף, שאנחנו לא משדרים על אותו גל ולא מתלהבים לשמור על קשר.

כמו ילד שובב הוא מתחבא ולפתע פתאום, כמו משום מקום, הוא צובט אותנו ובורח ליעד הבא. לא לפני שהוא צוחק לנו בפרצוף. נכון שהצביטה עוד שורפת ומשאירה סימן אדום ליום-יומיים, אך תחושת ההשפלה שמורידה את הערך העצמי שלנו בעיניי עצמנו, היא היא הבור העמוק.

לעניות דעתי אחד הניסיונות היותר קשים בכלל ובפרט בדורנו הוא דחיית סיפוקים. ומתוך הניסיון הנורא הזה נולד חטא פגם הברית. כל מי שקורא את דבריי עכשיו לבטח התוודע היטב לחומרת החטא. כולנו שמענו לא מעט ויודעים די הרבה מה מעיר אותו משינה. טלוויזיה, אינטרנט, אי שמירת העיניים ועוד ועוד ועוד. אך איך מתמודדים פיזית בזמן "ההתקף"?

בהיותי ילד שלא בא ממשפחה דתית ולא היה מודע לחומרת האיסור, אני מודה ומתוודה שהייתי מכור ברמות הכי קשות שיש לחטא הנורא. עם הזמן בחסדי השם זכיתי להתחזק ולהתוודע להוראות יצרן-התורה הקדושה. בתוך תהליך התשובה נודע לי עוד קצת ועוד קצת על החטא. מעשרות פעמים ביום, ירדתי לכמה פעמים. מכמה פעמים ביום הצלחתי לרדת לכמה פעמים בשבוע. אך עדיין הייתי בתוך החטא ובגדול. עברתי גמילה לא פשוטה. עליות וירידות. אהבתי את עצמי ושנאתי גם יחד. הקונפליקטים שלי עם עצמי בזמן הגמילה, איימו לשגע אותי ממש. הייתי נודר נדרים ורץ להתיר אותם. קנסתי את עצמי בכסף. מה לא?

היום אני כמעט בן 35. עדיין רווק. ולמרות כך,ב"ה כמעט ולא נופל. ואם כן, לצערי, זה לא יותר מפעם-פעמיים בשנה.

אני לא רב ולא רופא. אך חכמים ממני אמרו "אין חכם כבעל ניסיון". לכן לכבוד חודש הרחמים והסליחות, בחסדי השם, החלטתי לשתף אתכם, אחיי היקרים, איך אני מתמודד ברגע הקריטי שהיצר תוקף. כולי תיקווה שאזכה להועיל.

1. כשהאיבר מתקשה ובעקבות כך המוח וההיגיון מפסיקים לתפקד, הדבר הראשון והמיידי הוא לרוץ לשירותים ולהשתין. אני מציע להשתין בישיבה על האסלה. יש להמשיך לשבת על האסלה כמה דקות עד טיפות השתן האחרונה. פעולה זו נועדה ליגרום לאיבר "להוריד לחץ". מייד לאחר מכן אני מציע לשטוף את הפנים, לקחת נשימהאו שתיים עמוקות ולהוציא אנחת רווחה.

2. כשהסערה תישכח מעט, ההיגיון יתבהר וישוב לתפקד. ברגעים אלו אפשר להתחיל לחשוב, לשקול דברים. אחרי שניצ

תשובה

תודה רבה מאד על השיתוף!

שנזכה בע"ה להוסיף טהרה וקדושה.

חברים מקשיבים

כתבות נוספות