שאל את הרב

מה 'אכפת' לקב''ה אם אני מקיים מצוות או לא?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/06/15 15:09 ט בתמוז התשעה

שאלה

הרי ה' הוא בורא שמים ארץ, מלך מלכי המלכים, אדון על העליונים והתחתונים, מלא כל הארץ כבודו, וכו'... אם כן, למה הקב"ה 'צריך' את המצוות שלי? מה זה 'נותן' לה' שאני, הפחות שבפחותים, מקיים תורה ומצוות? מה 'אכפת' לה' אם אני מקיים מצוות או לא ח"ו? והרי יש עוד כל כך הרבה יהודים בעולם שהם צדיקים הרבה יותר ממני...

אני לא שואל ממקום של להתריס ח"ו, אלא מתוך רצון תמים לנסות להבין.

תודה רבה ויישר כוח על עבודתכם המסורה!

תשובה

שלום לך!
סליחה על העיכוב בתשובה.
תודה רבה על השאלה החשובה הזאת, מותר לשאול, אמנם יש חסידות מסוימת שאצלם אסור לשאול, אבל בוודאי השאלה היא מאד חשובה כדי להתקדם.
ה´ הוא כליל השלמות
ה´ מלך מלכי המלכים לא צריך שום דבר, הוא כליל השלמות, התורה והמצוות נועדו לנו, בני האדם, יותר נכון לעם ישראל, ולשאר העולם- את שבע מצוות בני נוח, המצוות נועדו כדי להתחבר אל הקב"ה, להיות דבק בו, המצוות הם מן פתחים שדרכם ה´ מתגלה אלנו, דרכם יש אורות שפועלים לגילוי השכינה כאן בעולם הזה.
כל פרט חשוב
אם ה´ ברא אותך ושם בך נשמה תפקיד ושליחות אז כנראה אתה לא הפחות שפחותים, אתה חלק אלוה ממעל, יש בך חלק עליון שזו הנשמה, ולכן כשאתה עושה מצווה, אתה מאיר את אותה ההארה שהמצווה פועלת בעולם, המצווה מלשון "צוותא", לצוות, לחבר, להתחבר לקב"ה.
כפי שהזכרתי כל פרט חשוב, אם לא מקיימים תורה ומצוות אז אומר המדרש שכביכול הקב"ה נעשה רש, ותש כוחו, ועם ישראל שותפים לו בקיום העולם והגברת כוחו של המלך, ברור שה´ הוא גדול וגיבור אבל מצד העולם הוא לא נגלה בכוחו ואנחנו אלה שנותנים לו כביכול כוח, ה´ שם אותנו כשותפים לו, ה´ מתאר את עם ישראל בשיר השירים, רעייתי יונתי תמתי, החיבור של עם ישראל לקב"ה הוא חיבור של שותפות וברית, ולכן כל פעולה שלנו היא מקרבת או מרחקת אותנו מבורא עולם.
התורה והמצוות נתנו לכלל ישראל
התורה לא נתנה לצדיקים בלבד אלא לכל האומה, כולנו עמדנו בהר סיני, התורה נתנה לכל עם ישראל, קטנים וגדולים, זקנים וצעירים, נשים וגברים, התורה באה מצד הטבע שלנו, מצד הנשמה שלנו, התורה והמצוות מאירים את הנשמה, חושפים את הטבע האמתי שלנו, של כולם לא רק של הצדיקים, כולנו בנים של הקב"ה, "בנים אתם לה´ אלוקיכם".
וכך עם ישראל ששומר את המצוות הוא מגלה את נשמתו וזה בעצם מגלה את הקב"ה בעולם, דרך אותם מצוות לכל פרטיהם.
אני ממליץ לך על הספר טללי אורות של הרב קוק זצ"ל עם פירוש של הרב חגי לונדין.
שנזכה לקיים מצוות מתוך הבנה ואמונה בה´ ובעם ישראל ומתוך זה נזכה להתרומם ולהתגדל ולגדל את שמו יתברך בעולם.
בברכה חן
chencorcos@gmail.com

כתבות נוספות