שאלה
לא במקרה אנו נמצאים בפרשת במדבר לפני חג שבועות - [זמן מתן התורה],
אחרי כל הזמן של ההכנות למתן תורה בספירת העומר בעבודה על המידות , עולים ממדרגה של בהמה למדרגת אדם, ממדרגה של עבד בהמי עם תאוות, עבד ליצר, לאדם המעלה , שתמיד עובד ומתקן את עצמו,
ואז מגיעים מוכנים לקבל את התורה במעמד הר סיני.
נחזור להתחלה , לא במקרה פרשת במדבר סמוכה לשבועות , [כבר בפסוק הראשון] יש [רמז נפלא] שמרמז לנו איך מקבלים את התורה,
מה הם [הדברים היסודיים] שדרכם נקבל את התורה?
כמובן שהוצאתי את המילים מידי פשוטם.
[במדבר] – דבר ראשון אדם צריך לשים את עצמו כמדבר , [ענווה] , בלי ענווה אדם לא יכול לקבל את התורה כי הענווה היא [כלי קיבול] ,
האדם מוכן ללמוד ולקבל ולהיפתח לעולם רוחני חדש רק אם הוא יהיה מוכן [להשתנות], ובשביל זה צריך ענווה.
[סיני]- סיני זה כינוי לאדם שיודע הרבה תורה,
כדי לקבל את התורה יש ללמוד וללמוד להרחיב ולהעמיק , להיות בקי בתורה במשנה ובגמרא ראשונים ואחרונים , הלכה ואגדה, מוסר ואמונה, להיות [בקיאים ועמלים] בתורה.
[באוהל]- אדם צריך להמית את עצמו האהלה של תורה, ללמוד תורה בבית המדרש , ו[מתוך מסורת בית המדרש] שהועבר מדורי דורות.
[מועד]- זמן קבוע חוק ולא יעבור, קביעת עתים לתורה , [להיות קבוע בשקידה והתמדה] ,
ורק כך, על אש קטנה , במשך הרבה זמן, רק כך האדם נבנה באמת, ולא כמה הודעות חיזוק בפלאפון.
[באחד]- באחדות, בה' אחד, רק [ביראת שמים] לומדים תורה ומקבלים תורה, לא תורה מנוכרת לה' אחד, לא תורה של ליברליות ופלורליזם,
לא "מה מעמד משה רבינו ביהדות" לא "האם הרמב"ם התאסלם" ועוד שאלות מנוכרות דומות.
[לחודש השני]- חודש השני לצאת בני ישראל ממצרים הוא חודש אייר שבו אנו סופרים את העומר, וכאן מגיע הנושא של [תיקון המידות] ,
דרך ארץ קדמה לתורה, בלי דרך ארץ , בלי [כבוד לזולת ולתורה] – זה לא שווה כלום , בלי הבסיס לא מקבלים תורה.
[בשנה השנית] – אני מוציא את המילה מהקשרה כדי ללמוד משהו נוסף בקניין ולימוד התורה ,
שנה זה גם [למד], וגם [לשנן] ולחזור שנית,
צריך [לחזור על הלימוד, גם כדי להפנים וגם כדי לסכם ולראות שהבנת טוב וכדי שהדברים יובנו כראוי] ,
ומלימוד פעם אחת אין כאן קניין של תורה,
ונוסיף את מאמר חז"ל [כל הלומד ואינו חוזר
אהבתם? עוד תכנים בלעדיים באפליקציה של כיפה. הורידו עכשיו