שאל את הרב

זוגיות יחד עם דרך השם

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/11/14 20:23 יז בחשון התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני בת 20 שומרת שבת מאז ומתמיד, ויש לי חבר מזה כשנה. בן הזוג שלי הוא לא דתי אך יש לו זיקה לדת ובעתיד הוא יודע שבין אם יקים בית איתי ובין אם לא- ביתו יהיה שומר שבת כהלכה.

האמונה שלו היא אמונה תמימה ופשוטה מאוד (שאין הרבה אנשים פשוטים כאלה היום), הוא מאמין באמת ובתמים שזו הדרך ושהיא מקדמת את האדם ועושה לו טוב, אך לפחות לפי מה שנכון לזמן זה- הוא לא נכנס למעמקי הדת וההלכה ולפרטי הפרטים, אלא כרגע הוא מקיים אותה כפשוטה. לכן הוא גם לא רואה צורך להיפרד. (גם מהסיבה שאני מאוד עוזרת לו להתקדם מבחינה דתית שזה מה שהוא שואף להגיע אליו).

יש לציין, שעד כמה שזה נשמע לפעמים לא אמין כל כך במקרים כאלה, ברור לי שהוא אדם מיוחד ושונה באופיו, והוא כל הזמן כיבד וקיבל את הרצונות הדתיים שלי גם אם הוא לפעמים לא הבין אותם כל כך. ואני בטוחה שבן זוג אחר שגדל בבית לא דתי כמוהו, ולא רגיל לחיים באורח דתי כמו שלי, לא היה מקבל את הגבולות שלי.

הוא אדם שאהוב על כולם בגלל אופיו המיוחד, הכיבוד הורים, אהבת הזולת שלו והנתינה שלו לא מביישת גדולים.

כבוד הרב, אני לא יודעת אם זה המקום באמת להיפתח ולשאול בפתיחות לב שכזאת (ואני מתנצלת אם זה לא מכובד) אבל אין לי כל כך אחד אחר לשאול.

חשוב לי שלפני שאקבל תשובה, שמי שיענה לי על שאלתי יידע שזהו באמת קשר חזק שמובנה על הבנה הדדית וכבוד אחד לשני שאני באמת לא בטוחה שנתקלים בזה פעמיים בחיים. ובנוסף שאני רואה שאני כן מסייעת לו ומדרבנת אותו להתקדם מבחינה דתית, ואולי אם הקשר יסתיים חוששני שהוא ייסוג אחורה, ישבר, וירד בעבודת השם.

ברצוני כן להתקדם בדת אף לעומקיה, ומתרחש אצלי בלבול אם זה מתקבל ואפשרי להישאר בקשר הזה, לשלב את העומק בדת שלי ואת הכוונות שלו, וגם להתקדם מבחינה רוחנית בדת (מה שגם יקרב אותו איתי לדת ולתורה), או שאהיה חייבת להיפרד בשביל זה?

ואם אפשר לשלב בין השניים- מה יכול לעזור לי להצליח בזה?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אם הוא מתכוון בכל מקרה לכבד את הדרך שלך כך שלא יהיו קשיים בשמירת טהרת המשפחה, שמירת שבת וכשרות, אם את בטוחה שהבית יתנהל על פי ההלכה באופן מלא, את יכולה להמשיך את הקשר לקראת חתונה.

עליך להביא בחשבון עוד קושי גדול שכרגע לא נראה: כיצד מחנכים ילדים בבית דתי - חילוני.
אם גם כאן את בטוחה לגמרי שברוחו הוא כבר דתי ועליו רק לעבור תהליך עד שיקיים מצוות כאדם דתי - אין מקום לחשוש לחינוך הילדים שהרי יש ביניכם הסכמה גם בדרך הזאת, לפיכך את יכולה בלב שלם להחליט לבנות יחד אתו בית נאמן בישראל.

לסיום אני מדגיש שלא קל להיות בטוח לגבי העתיד ועליך לבחון היטב את השקפתך אודות העתיד הצפוי לכם מפני שלפעמים האהבה מסנוורת.

כתבות נוספות