שאל את הרב

קשר עם אלוקים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/07/14 23:29 ג באב התשעד

שאלה

שלום וברכה!

מעסיק אותי מאוד טיב הקשר שלנו עם ה', מי הוא ומה הוא. אני מרגישה שנמנעים מלהתעסק בזה כי אוסרים לדמיין או להמחיש אותו בשום דרך, וזה ממש מקשה עליי להבין מול מה אני מתפללת בעצם? ובתוך זה- האם הקשר שלנו אל ה' הוא חד צדדי? האם רק אנחנו צריכים להתקרב אליו? לאהוב אתו וכדומה?!או שיש משהו דו צדדי בקשר המורכב הזה(-אדם גשמי מול משהו רוחני ובלתי נתפס בטירוף)

וגם לה' זה גורם חסר כשאנחנו רחוקים, או שלפעמים הוא בעצמו מתרחק ממנו...שמעתי בעניין מדרשים וכו' ששונים מאוד אחד מהשני וזה נורא מבלבל... אשמח לתשובה בעניין

תשובה

לשואלת הנדירה שלום וברכה!
שאלה מדהימה בעיני שמגיע מהמקום כי אמיתי שיש באדם..
באמת למי אנו מתפללים? בשביל מי אנו מקיימים את המצוות??
אז האמת שאכן נגעת בנקודה חשובה ונכונה-המילים מצמצמות, התיאורים מצמצמים..
נכון, למשל בתפילה אנו אומרים למשל הגדול הגיבור והנורא-אבל גם אלו רק ביטויים שהנביאים (שהגיעו לדרגת קשר שיא עם הקב"ה)התבטאו בהם.
אז למה ולמי אנו מתפללים בעצם?
אלא שישנו יסוד חשוב מאוד..
אנו מכירים את ה´ דרך המפגש עמו!
מהמפגש בהר סיני דרך הנסים הגדולים עד הנסים היומיומיים, אנו נפגשים אתו בכל מה שנברא סביבנו בכל העולם שמלא אותו-הכל מאיתו..
לכן את צודקת-אולי לא נדע מי הוא ומה הוא כי בעצם ההגדרה כבר נפלת "בצמצום"-
אבל אתנו נפגשים בגילוייו יום יום
תדעי למשל מה הן מידותיו("מה הוא רחום אף אתה רחום"), מה היא תורתו, מה היא בריאתו(ככל שתגדל הידיעה כן תגדל האהבה-רמב"ם). ככל שאנו מכירים ביותר ויותר גילוייו כך אנו מתחברים אליו יותר, ככל שאני כאדם מכיר בטוב שאני מקבל יום יום, בקיום המצוות לא רק שחיי נעשים משמעותיים וגדולים כך גם אנו מתקרבים לקב"ה כך אנו מתעצמים ואת אכן ניתן להרגיש ולחוש.
סתם נקודה למחשבה-אנו לא כשאר הדתות מגדירים את אלוקינו שמתעבר בבתולה ונולד מחדש או מתגלם בפסל אלא הפוך אנו יודעים שכבני אדם אנו נוטים אוטמטית לצמצם כי אנו חיים בצורה כזו-אנו מוגבלים במקום, בזמן, בחברה ולכן אוטומטית אנו רוצים לראות!! אבל אנו רואים שככל שדבר יותר גבוהה הוא נהיה הרבה יותר מופשט-אהבה, שמחה, וכד´-קל וחומר ולהבדיל אלף אלפי הבדלות..
אז המשיכי בדרך שלך, ברצון לדבוק בה´, להכיר אותו, זו הדרך-בנתיב הזה את תמצאי אותו בעולם, שמציאות, בתורה, במצוות-בכל.
שאלתך גדולה ואני מקווה שהמילים כאן הספיקו אך אם לא בשמחה תמיד!
Hananb1081@gmail.com
חנן.

כתבות נוספות