שאל את הרב

משיח -חב"ד

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 16/04/14 13:25 טז בניסן התשעד

שאלה

שלום כבוד הרב!

ברצוני לשאול שאלה, ראיתי שהרב ענה באחת השאלות (שאלה ישנה יחסית) בנוגע לדעתך על חבדני"קים שמאמינים שהרבי הוא המשיח , כטעות .

באחת התגובות כתבת שאינך מבין למה הם לא יוצאים מזה עדיין אבל הם טועים אך לא חוטאים חלילה.

ידוע לכולם ואני בטוחה שתסכים איתי על גדולותו של הרבי מילובאוויטש. הרבה נבואות שהרבי ניבא הם התגשמו הן במלחמות על ארץ ישראל שהא ניבא שתיהיה מלחמה כשאף אחד לא חשב על מלחמה בכלל ועוד המון נבואות והן בברכות ליהודי פשוט.

הרבי העיד על עצמו הרבה פעמיים שהוא המשיח וגם אפשר לראות בוידאו כשכהחסידים שרו לו יחדי אדוננו הוא עודד אותם..

בנוסף יש את השיחה המפורסמת ביותר שהרבי כתב "בית רבינו שבבל" בספר שיחות. ששם הוא פירש מפורשות שבית רבינו שבבל זה ה770 בברוקלין ושם יושב המשיח . הוא כתב שחור על גבי לבן שהמשיח זה חמו ומורו אדמו"ר הרייץ . והוא יורשו...

אז לכן אני הייתי רוצה להבין איך אפשר להגיד על ציבור שלם שזה ציבור טועה? אם הרבי שלהם שהוא צדיק גדול (ואני בטוחה שעל זה אף אחד לא יכול לחלוק) אומר על עצמו שהוא המשיח .

תודה רבה ובשורות טובות!

תשובה

שלום וברכה

איני רואה טעם של ממש להתעמת עם חסידות חב"ד על התפיסות של חלק מאתם. הם עושים פעולות כל כך חשובות וכל כך משמעותיות בעיקר בעולם הרחב שמסביב לנו. יותר מאשר ביקורת אני מבטא כאב גדול על המקום שחלקם נקלע אליו בשל התפיסות השגויות על המשיח.
אכן, ידוע על האדמו"ר שהיה גדול מאוד, שהעריך נכונה את פני העתיד בתחומים מסוימים, שלא העריך נכון תחומים אחרים, שברכותיו הרבות גם התקיימו וכדו'. כל זה הוא דבר חשוב מאוד מאוד, אולם עדיין לא הופך אדם למשיח, ולא "בחזקת" משיח.
גם אם נלך לאור ההגדרות המצומצמות ביותר של הרמב"ם "(ד) ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצות כדוד אביו כפי תורה שבכתב ושבעל פה ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה וילחם מלחמות ה' הרי זה בחזקת שהוא משיח אם עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל הרי זה משיח בודאי ויתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד שנאמר כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד" (הלכות מלכים). כל זה רחוק ממה שהתקיים בו, מבלי להמעיט דבר מדמותו.
על כן, ולוואי ונתמקד כולנו במשנת חב"ד לדורותיה, בניגוניה, בפעולות הענפות בעולם כולו – ונניח למחלת המשיחיות. הרבה טוב לעולם יצא מזה.

כל טוב

כתבות נוספות