שאל את הרב

זיווג

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 01/06/08 23:23 כז באייר התשסח

שאלה

שלום כבוד הרב, הנני בת 27 ועד כה לא מציאתי את זיווגי , פנתי לרבנית לפני שנתיים בקשר לכך והיא אמרה לי שמישהו עצר לי את המזל, הרבנית הדריכה אותי לקרוא תהלים ואכן עשיתי זאת לאחר שנה פניתי לרב שגם הוא אמר לי שמישהו עצר לי את המזל וגם הוא הסביר לי שהוא קורא למעני כעת משעברה שנה אינני יודעת מה לעשות ,אינני מבינה גם מה הכוונה בכך "שעצרו לי את המזל" אני ממש מיואשת , עצובה וחרדה מאוד !מה עליי לעשות???

תשובה

לשואלת שלום רב.
קודם כל, לא להילחץ. 27 זה לא מאוחר. כיום יש בנים טובים רבים בגילאים האלה ואף יותר, ולכן צריך להמשיך לחפש, במרץ אבל בנחת ובביטחון.
דבר שני אני אינני מבין מה זה "נעצר המזל". מעשיו של האדם לא נקבעים ע"י מזל או עין הרע שמישהו עושה לו. אותי לימדו שכאשר אדם רוצה משהו עליו לפעול בשני מישורים. מישור אחד זה המישור המעשי, האנושי, כלומר ליזום ולפעול במרץ להשגת מטרתו (כלכלית, לימודית, רפואית או אישית). מלבד זה עליו לפנות אל הקב"ה לעזרה. למשל אם יש בעיה רפואית, צריך ללכת לרופא ובמקביל להתפלל. אם אדם רוצה ללמוד ואינו מצליח, עליו להשקיע יותר בשלימודים, ובמקביל לפנות לקב"ה שיעזור לו, ולא לתלות זאת במזל וכד', כיון שזה בריחה מאחריות.
איך פונים לקב"ה? אנו אומרים בתפילה של ימים נוראים "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה". כלומר לפשפש במעשיו ולתקן את הצריך תיקון, להתפלל לקב"ה (תהלים או תפילה אישית בלשונך או שילוב של שניהם), ולעסוק בצדקה ובחסד.
איך פועלים במישור האישי? פונים לחברות, קרובות משפחה או מורות וכד' ומעבירים את המסר שאת מחפשת, כך שיציעו לך הצעות. ולפעמים אפשר לפנות למישהי מקצועית שעוזרת בזה (שדכנית). צריך לברר מה לא הלך בפעמים הקרובות? אולי את מחפשת דברים לא מציאותיים? אולי אינך מציגה עצמך כראוי? אולי יש מה לתקן בתחום המידות וכד' כך שירצו אותך? את זה ניתן לברר ע"י שיחה עם חברה קרובה או מישהי קרובה אחרת, שתוכל לדבר איתך בפתיחות, ביושר ובאהבה, מתוך רצון כן ואמיתי לעזור.
סיכומו של דבר, אין כאן הוקוס פוקוס ולא מזל אלא משימה שצריך להשקיע בה, בעזרה של חברות, ובעיקר עפ הרבה שמחה ואופטימיות, ובלי לחץ וחרדה.
בהצלחה. בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות