שאל את הרב

נמוך

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 02/08/07 00:32 יח באב התשסז

שאלה

במסכת נדה (דף טז:)"מלאך הממונה על ההריון נוטל טיפה ומביאה לפני המקום ואומר לפניו טיפה זו מה תהא עליה גבור או חלש חכם או טיפש עשיר או עני אבל צדיק ורשע לא קאמר ליה דאין זה בידי שמים".

והשאלה:אם יש בן אדם שהוא נמוך,וממש קשה לו עם זה,האם יכול להתפלל על כך או שכמו שכתוב למעלה ,הקב"ה כבר קבע אם הבן אדם יהיה שמן או רזה ,נמוך או גבוה, וכו'..וכאילו לא יעזור לו יותר אם יתפלל כי זה מה שנקבע לו?

(מצד שני,אם חושבים על זה,גם אדם מלא יכול לעשות דיאטה..ואז לשנות את מבנה גופו..)

אשמח לתשובתו של הרב.

ובאמת תודה!!!

תשובה

ב"ה


שלום.


כמובן שאת המציאות ואת המבנה הגינטי אי אפשר לשנות לבד ממעשים של ניסים. עיין תשובתי ב:https://www.kipa.co.il/ask/show/32244

ואם האדם הוא נמוך וקשה לו עם זה או שהוא גבוה וקשה לו עם זה אז הוא צריך להתמודד עם הקושי ולא לנסות לשנות את המציאות שהיא הנתון הבסיסי שאיתו הוא נברא.
ההתמודדות היא של האדם בעיני עצמו .

צריך לעבוד על הדימוי העצמי הנמוך ולהרים אותו !! צריך לחשוב על עצמו בצורה חיובית !!
צריך למצוא חן בעיני עצמו ולמצוא את הנקודות הטובות והחיוביות חיצוניות ופנימיות של עצמו בעצמו.

ומי שירים את הדימוי העצמי שלו יגלה עד מהרה שגם אם הוא נמוך -הוא גבוהה וגם אם הוא גבוהה - הוא נמוך כי הכל תלוי בנקודת הדמיון שהאדם מדמה את עצמו ובהדרכת הדמיון הזה לדימוי מואר ,חיובי וטוב.

האדם צריך לקבל את עצמו איך שהוא - כך השם ברא אותו בגוף ובנשמה. ויש לו את הדבר המיוחד שאין לאף אדם אחר בעולם. (זה סוד השם הפרטי של האדם שהוא שורש נישמתו ושורש השליחות שלו בעולם והברכה שהוא מביא לעולם)


והאדם צריך להתפלל על זה (לא על הוספת סנטמטרים בגופו) אלא על כך שהוא יראה את המציאות בעיניים של אדם עם עוד כמה סנטימרים . [והתפילה היא שהאדם ימצא חן בעיני אלוקים ואדם והאדם הוא הוא עצמו!!]


ויהי רצון שהקב"ה יעזר לנו למצוא חן וחסד בעיני עצמנו ובעיניו אמן.



בברכה,


עוזיאל אליהו,


.

כתבות נוספות