"מה הקטע?" מציעה טעימה של לימוד תנ"ך לפי העדפות אישיות

במהלך התנכון, האקתון פיתוחים לתנ"ך, זכתה במקום השני האפלקציה "מה הקטע" של אלישבע בראונר מאתר התנ"ך

חדשות כיפה שירה רביד 20/05/17 10:05 כד באייר התשעז

"מה הקטע?" מציעה טעימה של לימוד תנ"ך לפי העדפות אישיות
אפלקצית מה הקטע, צילום: צילום מסך

תארו לכם שיכולתם למצוא קטע תנ"כי לכל מצב רוח ולכל אדם, גם ללא רקע בתנ"ך כלל, איזה קטע!, זה בדיוק מה שעושה האפליקציה "מה הקטע?" שהפכה מרעיון של אלישבע בראונר מאתר התנ"ך, למוצר ראשוני, במהלך התנכון, האקתון פיתוחים לתנ"ך מבית 929 שנערך בירוחם.

אלישבע בראונר שיצגה את אתר התנ"ך מבית מכללת הרצוג והצוות שהצטרף אליה, רצו עם הרעיון ופתחו אותו במשך 24 שעות עד לזכיה במקום השני

הרעיון של אלישבע לוקח את הDNA של אתר התנ"ך והופך אותו לעוד יותר רלוונטי, שימושי- משחקי ואפילו מגניב. האפליקציה "מה הקטע?" מציעה טעימה מותאמת של לימוד תנ"ך לפי העדפות אישיות, מצב רוח ועוד.

 

אפלקצית מה הקטע

אפלקצית מה הקטע צילום מסך

כך, אם אתה הרפתקן למשל "תנחת" בפרקים מלהיבים כמו מרדפו של שאול אחרי דוד או בריחת המרגלים ליריחו ואם אתה במצב מהורהר או זקוק לנחמה תכנס היישר לפרקי תהילים הנוגעים בנפש.

"עבדנו סביב השעון  ולקראת ההצגות הסופיות היתה תחושה של התרגשות. ראינו המון מיזמים מעוניינים, והיה מאוד מעניין להיות משתפת פעולה בתהליך של  יצירת מוצר, מהרעיון עד היישום, ומהצגה ראשוני לסופי." מתארת אלישבע "מה שמייחד את האפליקציה הוא שהיא מציעה פתח – שער- ללימוד תנ"ך, בסגנון של "ושאינו יודע לשאול- את פתח לו", בצורה שמאפשרת ללומד/ גולש להיות פעיל ולבחור."

אלישבע, הזוכה, ראשונה מימין

אלישבע, הזוכה, ראשונה מימין יחצ

הרב ד"ר שוקי רייס, סגן ראש המכללה וראש החוג לתנ"ך במכללת הרצוג ציין כי התנכון והזכיה חיזקו את הידיעה כי יש צורך בפיתוח מתמיד של כלים טכנולוגים בכדי להנגיש את הידע העצום הגלום בתנ"ך וכי גם עם האפליקציה לא תהפוך למוצר אמיתי הרי שהתובנות שעלו מתהליך היצירה יוטמעו בעבודה ובפיתוחים עתידיים של אתר התנ"ך