אות 'יקיר ירושלים' עד הבית

עקב מצבו הרפואי, לרב שטיינזלץ לא התאפשר להגיע לטקס קבלת אות יקיר ירושלים. ראש העיר ברקת הפתיע את הרב בביתו כשהוא מעניק לו את האות באופן אישי

חדשות כיפה 23/05/17 10:13 כז באייר התשעז

אות 'יקיר ירושלים' עד הבית
ניר ברקת, הרב שטיינזלץ, אות יקיר ירושלים, צילום: דוברות עיריית ירושלים

הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ אמנם לא יכל להגיע לטקס קבלת אות 'יקיר ירושלים', אך זה לא מנע מראש העיר ניר ברקת, להגיע אמש (שני) אליו הביתה בהפתעה ולהעניק לו את האות באופן אישי.

ברקת סיפר לרב כי עבורו "זהו כבוד גדול להעניק את יקיר ירושלים למנהיג רוחני שכתביו יצאו מירושלים אל העולם כולו ומיליוני אנשים יהודים ולא יהודים לומדים בספריו ומעיינים בהגותו".

ברקת הוסיף: "אתה מבטא באישיותך ובפועלך את הפסוק כי מציון תצא תורה ודבר ה מירושלים". הרב שטיינזלץ שהתרגש מאוד ומהמעמד הודה לראש העיר על "המחווה האנושית" שנקט.

בשל מצב הבריאותי הרב, שמפורסם בפירושים שחיבר על התלמוד הבבלי, לא הגיע לטקס החגיגי שנערך במגדל דוד. בנו, מנכ"להמוסדות מני-אבן ישראל שטיינזלץ, קיבל עבור אביו את הפרס ואמר כי "הענקת פרס יקיר ירושלים לאבי מסמלת יותר מכל את החיבור העצום שבין אבי לעיר האהובה עליו ביותר ובזאת מראה את הכבוד והכרת הטוב אשר רוכשת העיר לפועלו של אבי למען המדינה ולמען ירושלים".

בהמשך הוא התייחס למחווה שעשה ראש העיר עבור אביו, "אני מודה ומתרגש מהכבוד שניתן לאבי ע"י ראש העיר ניר ברקת, אשר במאמץ יוצא מן הכלל הגיע עד בית הרב והעניק לו את העיטור והמדליה. אין ספק שמחווה זו ריגשה את אבי ושימחה את ליבו יותר מכל".

ניר ברקת מעיין בספריו של הרב שטיינזךץ

ניר ברקת מעיין בספריו של הרב שטיינזלץ דוברות עיריית ירושלים

הרב שטיינזלץ, שחזר באופן חלקי לעבודתו והחל לעסוק בהגהת כתבים חדשים,  נולד בשנת 1937 בירושלים, למד כימיה ופיזיקה באוניברסיטה העברית ולימודים תורניים בישיבות בירושלים. כשסיים את לימודיו עסק בחינוך ומונה בגיל 23 למנהל בית הספר הצעיר בארץ.

בשנת 1965 הקים את "המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים" בשכונת נחלאות. במסגרת פעילות המכון, עסק הרב במה שלימים נודע כמפעל חייו: "תלמוד שטיינזלץ", אשר זכה לפופולריות ותורגם לשפות רבות. במקביל, הוא כתב כ-60 ספרים נוספים בתחומים שונים בעולם הידע היהודי, גם ספרים אלה תורגמו לשפות רבות. הרב הקים מוסדות רבים, ביניהם "מקור חיים", מוסדות חינוך המלמדים תורה ולימודיים כללים ברוח השקפת עולמו.

בשנת 1989 הקים את הישיבה הראשונה במוסקבה שזכתה להכרת שלטונות ברית המועצות. שימש כעמית מחקר במרכז וודרו וילסון ללימודים בינ"ל בוושינגטון, ובמכון ללימודים מתקדמים בפרינסטון. הרב עדין בעל תארי ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בן גוריון, בר אילן, פלורידה אינטרנשיונל ועוד וחתן פרס ישראל למדעי יהדות ועיטור נשיא המדינה.