מצעד המסעדות הכי ירושלמיות. חג שמח ובתיאבון!

לקראת יום ירושלים הכנו לכם את המפה הקולינרית של העיר: איזו מסעדה הכי שכונה? ואיזו הכי מייצגת את העיר החדשה? ואיפה הקובה הכי ירושלמי בעיר? אל תפספסו

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 24/05/17 13:04 כח באייר התשעז

מצעד המסעדות הכי ירושלמיות. חג שמח ובתיאבון!
מסעדות בירושלים, צילום: shutterstock

 

הכי ירושלמי - רחמו

רחמו פתח את המסעדה בשוק בשנות ה-50 ומאז המקום אגדה. אנשים עולים לרגל מכל המדינה (ואפילו מתל אביב!!!) כדי לטעום את החומוס, למרות שהמדור מעדיף את האורז בשעועית המעולה. הקהל מורכב מכל באי השוק, מתיירים וכמובן מהקבועים מהם יש אינסוף. יש עוד סניף בנחלת שבעה, אבל הירושלמי ביותר הוא המקורי שבמחנה יהודה.

האשכול 5, שוק מחנה יהודה

תייר, ברחמו כבר היית?

תייר, ברחמו כבר היית? shutterstock

הכי שכונה - הסנדביץ' של צ'וצ'י

אם אתם מחפשים באגטים ופתיליות כמו של פעם הגעתם למקום הנכון. מרכז מסחרי נידח, מליון פתיליות עם ריח משגע, באגטים טריים ומלא אוהדים של הפועל קטמון. וכמעט שכחנו - תמונות של אלביס על כל הקירות. צ'וצ'י שולט על הכל מהדלפק, מכיר את כולם ומכין בעצמו את כל הסלטים והממרחים. הכי מומלץ - באגט עם קציצות ובאגט עם כבד. חוויה שכונתית ירושלמית אותנטית. וטעים!

‎דהומיי 14 , קרית מנחם‎

אם אתה אוהד של בית"ר, עדיף שלא תספר

אם אתה אוהד של בית"ר, עדיף שלא תספר צ'וצ'י

הכי עיר האורות - קדוש

קפה קדוש נמצא בסביבה מאז שנת 67', והיום מנוהל על ידי קרן קדוש שאופה את המאפים הצרפתיים המדהימים שנאפים במקום. הכי מומלץ: הנפוליאון המטורף טארט האגסים והשקדים. כמובן שיש גם מנות מלוחות ותפריט שלם. חלק מהמנות בתפריט נקראות על שם חברי הפרלמנט שנהגו לפקוד את המקום בקביעות. אם אתם באזור ממילא - אל תחמיצו!

שלומציון המלכה 6

עוד פטיסרי מון אמי?

עוד פטיסרי מון אמי? קדוש

הכי קובה - מורדוך

מורדוך איתנו משנות ה-80, וכבר מאז משתרך בימי שישי תור ארוך מחוץ למסעדה ברחוב אגריפס. במורדוך מגלגלים קובה ויש גם מלא מאכלים כורדיים ועיראקיים אחרים. כל מנות הקובה מומלצות מאוד! גם הממולאים מצוינים.

אגריפס 70, שוק מחנה יהודה

במיה או סלק? אולי בכלל קובה חמו...

במיה או סלק? אולי בכלל קובה חמו... מורדוך

הכי בצלאל - נאדי

קפה נאדי נמצא במרחק יריקה מבניין בצלאל הישן בו עדיין לומדים סטודנטים חרוצים לארכיטקטורה. לכן אפשר להגיד שזה בית קפה סטודנטיאלי וצעיר. זהו מקום בו מקפידים על הפרטים הקטנים והתפריט מגוון ומיוחד. הכי מומלץ - ארוחות הבוקר  המדהימות עם כמות הממרחים הבלתי נתפסת.

שמואל הנגיד 5

יש לי רק שבעה סוגי פסטו בארוחת בוקר, איפה מתלוננים?

יש לי רק שבעה סוגי פסטו בארוחת בוקר, איפה מתלוננים? נאדי

הכי מוזיאון ישראל - אנה

אנה נמצאת בבניין של מוזיאון אנה טיכו השייך למוזיאון ישראל. ובאמת בקומה התחתונה יש תערוכות מתחלפות. מסעדת אנה היא מסעדה איטלקית מינימליסטית שמצטיינת במרפסת המקסימה שלה. הכי מומלץ - ארוחות הבוקר בימי שישי, הניוקי והקינוחים הנפלאים.

הרב אג"ן 10

שום, פלפל ושמן זית. ואנה טיכו

שום, פלפל ושמן זית. ואנה טיכו צביקה אבנרי

הכי סלב ירושלמי - המוציא

המוציא של אבי לוי זוכה מאסטר שף ממוקמת בסמטה מקסימה במרכז העיר ותמיד יש שם אווירת קרחנה מרוקאית עם הרבה ערק. אוכל ביתי גורמה אולי תהיה ההגדרה הטובה ביותר לאוכל של המוציא ואם אתם פוגשים את אבי בכלל זכיתם בקמצוץ אבק כוכבים.

סמטת משיח בורכוף 4, ירושלים

אבי בחיאת, אפשר חתימה?

אבי בחיאת, אפשר חתימה? צביקה אבנרי

הכי מנדטורי - לה ריג'נס

המסעדה נמצאת בתוך מלון המלך דוד המיתולוגי והאווירה בהתאם. קלאסי, מאופק וגורמה אמיתי (או בקיצור - תתחילו לחסוך). השף דודו ביטון הוא אחד מהשפים המהוללים בארץ וזו מסעדה לאירוע מיוחד באמת.

רחוב דוד המלך 23

לא ידענו שבריטים יודעים לבשל

לא ידענו שבריטים יודעים לבשל צביקה אבנרי

הכי ניגובים - בין עזה לברלין

שילוב של חומוסיה לסטודנטים של רחוב עזה וסיפורי אגדה על אריק שרון שהיה לוקח את כל השיירה לפלאפל. ביום שישי קשה לפעמים למצוא מקום - ובצדק. הכי מומלץ - חומוס בשר וקובה סלק. כדאי לקנות חומוס בקופסה הביתה, לא תצטערו.

הרב ברלין 1

תביא לי אחד חומוס בשר

תביא לי אחד חומוס בשר צביקה אבנרי

הכי העיר החדשה - ג'קוס סטריט

ג'קוס היא מסעדה יחסית צעירה (לפחות בשביל רח' אגריפס…) וגדולתו של השף זכאי חוג'ה היא בהפיכה של מנות ירושלמיות קלאסיות למודרניות ומגניבות. למשל ריזוטו כורדי, רביולי כורדי וכבד אווז עם עוגת סולת.

אגריפס 74

מודרני בשוק

מודרני בשוק ג'קו סטריט