ביקורת סינגלים: כשהנערים שרים - מפתיע

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם את המוזיקה החדשה של השבוע עם שיר חדש נעים של אמן לא מוכר, להיט קצבי חדש של אמן מוכר וגם שיר חדש ומפתיע של שמיניסטים מוכשרים במיוחד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/06/15 16:53 ח בתמוז התשעה

ביקורת סינגלים: כשהנערים שרים - מפתיע
shutterstock, צילום: shutterstock

ככל שאנו מתקרבים יותר לימי שלושת השבועות זרם השירים החדשים הולך וקטן אך עדיין בהחלט יש על מה לדבר ולספר.

אפתח דווקא בשיר חדש של זמר לא מוכר בשם גדעון אונה - אבא אבא, שיר בטעם של פולק רוק ישראלי ישן מימיו של קלפטר והחלונות הגבוהים. השיר מלא המתיקות נכתב על ידי אונה והופק מוזיקלית על ידי רענן נחל.

אונה אולי אינו הווקאליסט הגדול בתבל אך משהו בשירתו הרגועה נעים מאד לאוזן והעלה לי לראש תמונה של שפת נחל ציורית עם שיחים שמתנועעים ברוח הקלה.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/62520154573.mp3[/embed]

הופתעתי השבוע לקבל לתיבת המייל שלי את השיר "חדש תחת השמש" שיר מתוך פרויקט הגמר של ישיבת אמי"ת חברותא מכפר סבא. השיר שנכתב על ידי בנימין גולדשטיין כתוב היטב וקשה להאמין שנער צעיר כל כך כתב אותו ושהעיבוד וההפקה והביצוע נעשו על ידי תלמידים כל כך צעירים.

השיר הפאנקי נעים להאזנה והעיבוד המגוון שלו מרשים ומעורר חשק להאזין לאלבום כולו.

[embed]

]

הזמר בני פרידמן הפציע עם הלהיט 'יש תקווה' ועכשיו הוא מנסה את מזלו עם להיט קצבי נוסף בעברית 'תודה' מתוך אלבומו האחרון 'כל הנשמה'.

השיר שנכתב על ידי כותבת המילים של 'יש תקווה' מירי ישראלי, זכה ללחן של שרולי גרין ולעיבוד אלקטרוני של איאן פרייטור. אינני יודע אם מדובר בלהיט בסדר גודל של יש תקווה אך בהחלט מדובר שוב בלהיט קייטנות שיכול לחדור לקהלים רבים.

לשיר צולם גם קליפ נחמד ומחויך שמעביר את המסר החיובי של מילות השיר.

[embed]

]