ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר מציג את הסינגלים החדשים של השבוע האחרון במוזיקה היהודית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/02/15 17:14 כג בשבט התשעה

ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע
shutterstock, צילום: shutterstock

שרון אבילחק בסינגל נוסף מתוך אלבום הבכורה שלו עליו הוא עובד בשנה האחרונה יחד עם המפיק המוזיקלי דורון אלימלך. אבילחק כתב שירים רבים לאמנים רבים במוזיקה הים תיכונית הדתית הפעם הוא החליט לשיר את שיריו בעצמו. קולו של אבילחק נעים ומלא רגש והמילים שמורכבות מפסוקים ומילים של אבילחק עצמו נשמעות אמינות ברובן (תהום אל תהום קורא לקול צינורך??). שיריו הקודמים של אבילחק הוכיחו, כי מדובר בזמר ויוצר מהשורה הראשונה של הפופ היהודי המקורי והאלבום שיצא ממש בקרוב מכיל את כל הנתונים כדי להפוך ללהיט.

[embed]

]

הראל טל בסינגל חדש "עת דודים" במקצב פאנקי עם נגיעות לטיניות עליהם אחראי המפיק המוזיקלי, אבי טל (אודי דוידי, אהרן רזאל ועוד). השיר מלא אנרגיות וקולו של טל נחרץ ומלא מרץ. הייתי שמח לשמוע מעט יותר רכות בשירתו של טל בשירים האחרים שלו מתוך האלבום עליו הוא עובד בימים אלו. נראה שיהיה מעניין.

[embed]

]

אלי דן הוא בן לפוליטיקאי מגאנה ואם טורקיה שגדל והתחנך באווירה חרדית. הוא נדד בילדותו בין משפחות אומנה, ומצא את עצמו לעיתים בעולמות מתנגשים, בן ישיבה שחוזר לבית חילוני. נער זר, שמחפש את מקומו. וכמובן את האושר. השיר החדש שלו "אושר" מדבר על החיפוש אחרי האושר ועטוף בעיבוד רוק-פופ אלקטרוני עליו אחראי המפיק המוכשר גדי פוגטש. שירתו של דן נעימה והלחן הקליט והזורם יכול להפוך בקלות ללהיט שיושמע רבות.

[embed]

]

הוא לא רק מזכיר בקולו את אברהם פריד אלא גם כתב לו שיר באלבום האחרון (אמן) ועכשיו הוא יוצא באלבום חסידי חדש ומושקע. מנדי ג'רופי, יותר מעשור הוא אחד מזמרי החתונות המבוקשים בתחום החסידי, קולו הצלול והאנרגיות משתלבים באלבום החדש - 'היום הוא יבוא' שזכה לעיבודים ולחנים של מיטב היוצרים במוזיקה החסידית.

[embed]

]