שאל את הרב

שמירת שבת -דיכאון

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 09/01/16 00:24 כח בטבת התשעו

שאלה

שלום רב, ברצוני לשאול על שמירת השבת. כל החיים שלי שמרתי שבת וגדלתי בבית דתי אך כעת החלו לצוץ שאלות. חיפשתי באינטרנט אך התשובות לא מספקות אותי. אני לא מבינה את פשר המצווה הזו ואת חשיבותה. לפי מה שהבנתי, שמירת השבת היא בעיקר בשבילנו, שיהיה לנו טוב. אך אם אני מרגישה שהשבת לא עושה לי טוב ומדכאת אותי, אני עדיין צריכה לשמור? הרי זה בחירה שלי ואם לדעת ה יותר טוב לי לשמור שבת ולדעתי לא, בעיה שלי. למה זה כל כך מעניין אותו ואכפת לו אם אני אכן שומרת או לא?

תשובה

ב"ה

שלום.

אם את מרגישה ששמירת השבת מדכאת אותך ולא עושה לך טוב אז את חייבת לשנות משהו בהתנהלות שלך הן [ביומיומיים שלפני השבת] והן [ביום השבת בעצמו].

תתארי לך שזוג שמתחתן ומרגיש לאחר כמה חודשים או כמה שנים דכאון או שמעמום אז הפעולה הראשונה שעושים לפני שמחליטים להתגרש זה לנסות לשקם,לנסות להערך מחדש, לנסות לשנות בתוך המסגרת הקיימת, לנסות לרענן,לנסות להתחדש.ובדרך כלל זה מצליח.

אני בטוח שאם תפעלי נכון ביומיומיים שלפני השבת ותתכונני נכון ליום השבת כבר תרגישי שינוי מהותי עמוק. כי ההכנה לשבת היא חלק בלתי נפרד ממהות השבת.
יש אנשים שמתכוננים לשבת כבר מצאת השבת ויש שמתכוננים לשבת רק כמה שעות לפני שבת וההבדל הוא הבדל תהומי.

וכמובן את צריכה לבדוק בעצמיך מה הם הגורמים שמפריעים לך ולנסות לשנות אותם או לנטרל אותם ויחד עם זאת להוסיף רעננות ונופך חדש בתוכן .


בהצלחה,


עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות