שאל את הרב

נפלו לי התפילין ומלחץ עשיתח קריעה

חדשות כיפה הרב יצחק שלו 30/10/17 11:36 י בחשון התשעח

שאלה

נפלו לי התפילין של יד מגובה שולחן ללא בית ישר נכנסתי לאינטרנט וראיתי שיש לעשות קריעה כי זה כמו ספר תורה, אז עשיתי מלחץ ועכשיו אחרי זמן מה גיליתי שיש לתת צדקה וגיליתי שקריעה (לא עלינו) זה חמור ואמא שלי אומרת שזה היה אסור והיא בלחץ דוד שלי אמר לתת צדקה ולבוא איתו לשיעור.

השאלה היא מה אני עושה בקשר לקריעה?? אם יש משהו לעשות?? והאם היה צריך בכלל??

חשוב לציין אני בא מבית מסורתי ולא דתי

תשובה

שלום וברכה.

סליחה על האיחור במענה, עקב טרדות רבות של עול הציבור.

ראשית יישר כח שאתה שואל ומברר ולא מתבייש, ועל כך שכרך כפול ומכופל.

אכן אין לקרוע בגד כאשר נפלו תפילין, וזאת בניגוד לספר תורה שנשרף שהרואה אותו כך חייב לקרוע, וכן הנמצא במקום שאדם בדיוק מת ל"ע.

כאשר חלילה קורה והתפילין נופלות יש להתענות כל היום כולו, ואם הדבר קשה, יש לפדות את התענית בצדקה, היינו לשער כמה היו עולות שלוש ארוחות (או יותר) כולל שתיה ונשנושים שהיית אוכל במהלך היום, ואת זה לתת לצדרה, והעושה את שני הדברים, היינו גם נותן כך לצדקה וגם מתענה קדוש יאמר לו.

כמו כן, יש לקבל על עצמנו להקפיד יותר בשמירת התפילין, וכגון לרכוש בית (קופסא, מזוודה, תיק וכד') יותר בטוח עבורם, וכן ללמוד את הלכות שמירת תפילין, ולהקפיד לנשקם כאשר מוציאים אותם מהנרתיק וכאשר מחזירים אותם.

כרגע, אכן תתן שתי צדקות: האחת לטובת התפילין שנפלו, והשניה להצלחת כל משפחתך, ובדבר זה אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון את ליבו לאביו שבשמים, היינו שהכמות הכספית לא קובעת, אלא העיקר היא נתינה כפי יכולתך.

בכל מקרה עצם הקריעה נעשתה בתמימות לב, ואין בה כדי לומר חלילה שיהיה משהו רע להוריך או למי מבני משפחתך, אלא להיפך: בגלל שפעלת מתמימות, ומאהבת ה' והקודש ה' ית' יברך אותך ואת כל בני ביתך בחיים טובים וארוכים, אכי"ר.

שיהיה בהצלחה רבה.

כתבות נוספות