שאל את הרב

בינו לבינה

חדשות כיפה הרב יצחק שלו 11/07/17 21:16 יז בתמוז התשעז

שאלה

כבוד הרב שלום!

במהלך 3 שנים כבר מהדהדות בראשי מחשבות בנוגע לקשר מסוים שחוויתי עם בן גילי.

בקשר התחיל בגיל 14, הכרתי אותו דרך סיפור של חברה שלי (מכרה משותפת) , והוא לא תפס אצלי רושם ראשוני טוב.

הוא בן למשפחה חילונית והוא חזר ביחד עם אחיו בתשובה. הוא לא יציב מבחינת שמירת נגיעה, הוא עבר המון קשרים עם בנות ונגיעות.

חברתי הפצירה בי בטענה שחבל לפסול סתם, וכנראה שעד עכשיו הוא לא פגש את האחת הנכונה.

החלטתי לנסות, בתחילת הקשר היה ביננו מגע שלאחריו הבהרתי לו כי זה טעות וזה לא יקרה שוב, הוא הבין והמשכנו את הקשר.

כעבור זמן מה הקשר נפסק ובזמן הזה לא הפסיקו להציף את ראשי מחשבות.

שנינו מבני-עקיבא ותמיד שנפגשנו בטיולים הייתה ביננו אווירה של זוג, תמיד הוא חזר ושאל מתי נחזור, מתי נהייה שוב בייחד? ואני מנגד דחיתי, אבל היה בו משהו כובש.

כל הזמן הזה תמיד חשבתי עליו, אם זה כשהזכירו את שמו באוויר, אם זה בחולמות וכו´.

הקשר נפסק וכעבור כשנה חזרנו. החזרה הייתה בעקבות מחשבה הדדית שלנו אחד כלפי השנייה שהתבררה בעקבות חברה משותפת. חזרנו והיינו ביחד אבל אני ידעתי שהחזרה היא לא תמידית כי נמצאתי לפני תקופה עמוסה.

יידעתי אותו על כך, הוא מאוד התבאס, אמרתי לו שאחרי התקופה

הזאתי אנחנו נוכל לנהל קשר אמיתי שאחריו נחליט לאן זה מתקדם, הוא אמר שהוא מחכה לי תמיד, ושהוא תמיד יאהב אותי, ואחרי יום לא שמעתי ממנו יותר.

במהלך כל ההפסקות שחווינו הוא נהג לשלוח לי הודעות - "אני מתגעגע", "בואי נחזור" וכו´ שפשוט העלו לי את הדופק וגרמו לי להחזיר את המחשבות עליו (למרות שלפני ההודעות חשבתי עליו פחות).

כבוד הרב, כבר אין בי כוחות, אני מיואשת! אני רוצה להפסיק את כל המחשבות עליו. אם אני שואלת את עצמי אם אני רוצה שהוא יהיה אבא לילדי- אני צועקת לה´ שלא!! ומתפללת אליו בבכי שישכיח אותו ממני!

כבר מספר רבנים רשמו שצריך ללמוד תורה, לנסות לשכוח ממנו, אולי להעמיס את הסדר יום, מה לא ניסיתי וכלום לא עבד!!

בבקשה כבוד הרב תוציא לי ישועה! אני מונה לי בראש את חסרונותיו, אומרת למה אנחנו לא מתאימים ולמה מגיע לי גבר ירא שמים יותר ממנו, למה הוא לא בשבילי- ולמרות הכל מהדהדות בי המחשבות.

בבקשה תסייע לי ! אני לא רוצה לבנות את ביתי על בסיס מהורהר , על מחשבות בטלות. אני רוצה להקים בית כשר ונאמן בישראל!

אני רוצה לשכוח אותו לתמיד! לא מעוניינת להיזכר בו.

ולבסוף כבוד הרב, האם שייך לחסום אותו במכשיר הנייד ,בכדי להימנע מהתעוררות המחשבות? אני כ"כ רוצה בלב שלם לאהוב אותו כמו כל נפש בישראל ולא לשנוא, אבל זה לא עובד!

תודה רבה כבוד הרב!

תשובה

שלום וברכה.

סליחה על העיכוב במענה. היתה בעיה במערכת.

אתחיל מהסוף.

אין בעיה לחסום אותו. חסימת המספר לא נעשית כי את שונאת אותו חלילה. חסימת המספר נועדה כדי להגן עליך (ועליו...) מקשר שכו שאת מתארת אותו לא בריא ולא טוב ולא יוביל לשום מקום חיובי. ממילא החסימה היא כעין דין 'זכין', היינו זכות בשביל שניכם כדי שלא תיכשלו ותבנו כל אחד לחוד בית נאמן וטוב בישראל.

השכחה הטובה ביותר היא בירור עצמי של מה בדיוק את רוצה ומה באמת מתאים לך.

הרבה בחורים ובחורות מדמיינים את בעל/אשת החלומות שלהם בצורה מעוותת. האביר על הסוס הלבן. הוא יהיה הבעל המושלם בעולן ולעולם לא נריב. אנו נהיה כל כך דומים ולא יהיו כלל חילוקי דעות. צר לי לשור את הסטיגמה, אבל זה לא כך. חז"ל לימדו אותו שאפילו בין הדומים ביותר אין זהות מחשבתית: כשם שפרצופיהן שונים כך דעותיהן שונות. לעולם יהיה הבדל. אנו צריכים לחנך את עצמנו בתקופת הדייטים לחפש מה שבאמת מתאים לנו. לא לחפש פוזות או ללכת שבי אחרי קסם וסטיגמות שכלל לא מתאימים לאישיות שלנו.

זה לא אומר שאין משהו בקסם הזה, אלא שהקסם הזה כנראה לא מתאים לך. את כנראה צריכה קסם אחר.

דוגמא לדבר: בחור רעשן או שקט? עם ציניות ובדיחות או חסר חוש הומור? אין אמת נכונה המתאימה לכולם. יש זוג שהאישה בנויה למישהו רעשן. אחרת רוצה חוש הומור ובדיחות כמעט על כל דבר, ויש מי שדברים כאלו אולי נראין לה מגניבים, אבל הם לא באמת מתאימים לאישיות שלה. היא לא בנויה לזה.

עליך לברר עם עצמך מה באמת נכון לך. כיצד את רוצה לראות את ביתך, לא רק ברמה האידיאית (היינו לא רק בשאיפה) אלא כיצד מורידים את הרצונות ומגשימים אותם בתוך עולם המעשה.

דוגמא: יש לי חלום לגור ביש"ע. זה נראה לי חשוב. זה ממש קול. כל החברות שלי רוות להתגורר בתוך יישוב כזה. זה קיום מצוות יישוב הארץ. אמנם באמת איני רוצה להיות מתיישבת כזו. אני מאוד פחדנית. ניתן להמשיך לחלום ולפנטז על כך, אבל אם הדבר רק יגרום עצב וחשש תמידי, לא תוכי לעמוד בזה. לכן בדוגמא זו המסקנה צריכה להיות שתרומתך לעם ישראל תהיה באפיק אחר: אולי יישוב הנגב, הגליל או מרכז הארץ. בכל אחד מיישובי ארצנו הותיקים והחדשים יש הרבה מה לעשות בכולם ניתן להגיע עם תודעת שליחות ולפעול. כולם זקוקים לכוחות חדשים ורעננים. בכולם ניתן לתרום ולקיים מצוות יישוב הארץ. הבהרה: אין בדוגמא להעדיף מקום מסויים בארץ או תרוצה מסויימת על פני תרומה אחרת. כולם אהובים כולם ברורים, והכל טוב,. עלינו להגיע לבחירותינו מתוך תחושת שליחות ולבצעה על הצד הטוב ביותר. בכל מקום זקוקים לשליחים. הבה נהיה שליחים נאמנים לריבונו של עולם.

כך את צריכה לעבור עם עצמך זיקוק אחר זיקוק, עד שתגלי לאל נכון מה באמת רצונותייך וחלומותייך, וממילא כך תוכלי לבדוק יותר מי הדמות הראויה פחות או יותר לך.

יש לסייג כי הבירור הזה חיוני וחשוב, אולם אסור לו לרדת לרזולוציות קטנות ומגבילות. עדיים צריך להשאיר פתח, צוהר, חלון שאולי ייפתח גם למשהו שונה. אל תנסי לבנות לך דגם מסויים ולקטלג, ובכל לפסול את כל מי שלא עונה בדיוק לגדרים המדוייקים שהגדרת לעצמך.

נסי למצוא את קווי הגבול העקרוניים של אישיותיוך. שאלי את עצמך על תכונותייך, רצונותייך אהבותייך וכד' עד כמה הן חשובות ועקרוניות לך. עד כמה הם מאפיינים אותך, ועד כמה תשמחי להשתנות בהם.

לאחר מכן תוכלי לבדוק האם בחור זה עונה לגדרים אלו אם לאו. אם הוא עונה - מצויין . תנסו לבנות מחדש מתוך מגמת בניין ברורה. אם לא תיפרדו. בטוחני כי בירור יסודי זה יסיר מעליך את הספקות גם ביחס אליו.

מעבר לזה, ככל שתמלאי את זמנך בבניין משמעותי לא מתוך בריחה אלא כדי לסייע לך לזקק את רצונותיך הדבר בוודאי יהיה יעיל מה שאמרת שרבנים אמרו לך ללמוד צורה: אם לימוד התורה נובע כבריחה מההתמודדות ורק כניסיון השתקה הוא לא יצלח. אם לימוד התורה נובע מרצון לבנות בי קומות נוספות של קודש הוא יביא ברכה גדולה לעולם. כך גם לגבי פעילות חסד מבורכת ועוד. וכל זה מבלי להמעיט בערך המעשה עצמו הנעשה בכל מקרה, שבוודאי יש לו שכר גדול, אבל השכיח את הבחור ממך רק ע"י לימוד תורה, היינו להפוך את התורה לקרדום לחפור בה למטרה שולית שאינה ערך הלימוד - דבר זה נדון לכישלון מראש.

כלל העניין. תבררי מי את ומה רצונותייך. את יכולה להיעזר בחברותייך בחלק מהדברים אבל הבירור חייב להיות נקי. הוא חייב להיות את ולא מושפע מדמיונות או מסטיגמות. לאחר מכן תוסיפי עיסוק בטוב על מנת לזקק את מידותיך ועצמך - לימוד תורה, התנדבות של חסד, עזרה לזולת וכד', ובטוחני שהקב"ה יעזור לך גם בעניין זה ום ימציא לך את זיווגך הטוב והראוי לך במהרה.

בהצלחה רבה,

כתבות נוספות